דרמה בהתמחרות על פטרו-גרופ: עו"ד כהן סירב להצעת מטיס קפיטל לרכוש את המניות לפי שווי חברה של 67 מיליון שקל

למחזיקי האג"ח של אמריס תוצע המרת חוב לפי יחס של מניה אחת של פטרו-גרופ לכל 23 אג"ח שמשקף לחברה שווי של 83 מ' ש' ; מוני הראל ואמנון ברזילי, בעלי השליטה במטיס קפיטל נאלצו לשנות את הצעתם בעקבות הלחץ של כונס הנכסים

דרמה בהתמחרות על פטרו גרופ עו"ד כהן סירב להצעת מטיס קפיטל לרכוש את המניות לפי שווי חברה של 67 מיליון שקל; מוני הראל ואמנון ברזילי, בעלי השליטה במטיס קפיטל נאלצו לשנות את הצעתם בעקבות הלחץ של כונס הנכסים; מחזיק אג"ח שיסרב להצעת ההמרה יוכל למכור את אחזקותיו לפי שווי חברה של 83 מיליון שקל לפטרו-גרופ.

חברת מטיס קפיטל, הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל הגישה הערב הצעה לרכוש 48% ממניות פטרו-גרופ לפי שווי חברה של 67 מיליון שקל. כונס הנכסים, עו"ד יוסי כהן התעקש שישפרו את המחיר ולבסוף התקבלה הצעה הכוללת המרת 23 אג"ח של אמריס למניה אחת של פטרו-גרופ או לחילופין מכירת המניות לפי שווי חברה של 83 מיליון שקל לפטרו-גרופ.

רק לפני חודשיים בוטלה זכיית החברה בבית המשפט בעקבות התנגדותם של מחזיקי האג"ח וארקדי גאידמק, מבעלי השליטה באמריס. כעת ידרשו מחזיקי האג"ח להחליט האם לקבל את ההצעה להמרת החוב למניות באסיפה שתתקיים בימים הקרובים. רק לאחר אישור מחזיקי האג"ח תוכל מטיס לקבל את אישור בית המשפט למהלך. מטיס קפיטל הייתה המציעה היחידה בהתמחרות שהתקיימה במשרדו של עו"ד כהן.

אמריס הנמצאת בהליך של פירוק לא עמדה לפני מספר חודשים בהחזר האג"ח ולכן אחזקותיה הועמדו למכירה בכדי שניתן יהיה לשלם למחזיקי האג"ח. מטיס קפיטל השתלטה על אמריס באמצעות רכישת 68.8% מהסדרה ולאחר מכן ברזילי והראל הובילו מהלך של חדלות פירעון כך שניתן יהיה למכור את מניות פטרו-גרופ ששועבדו לטובת מחזיקי האג"ח. פטרו-גרופ נסחרת במחיר המשקף לה שווי שוק של 72 מיליון שקל.

דודו כהן, לשעבר מנכ"ל נצבא והיום יועץ עסקי, הוביל את העסקה ויהיה שותף בהיקף של 20% מרווח שייווצר למטיס בעתיד מהעסקה. פטרו-גרופ היא חברה שבבעלותה תחנות דלק בארה"ב והמנכ"ל שלה הוא רמי גרינבאום, שעבד בעבר בתפקיד סמנכ"ל כספים בחברת פיננסיטק.

פטרו-גרופ סיימה את 2008 סיימה עם הכנסות של 4.1 מיליארד שקל והפסד של 3.4 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה הוא 110 מיליון שקל והיא נסחרת לפי שווי של כ-70 מיליון שקל. מבחינת מטיס קפיטל שעיקר הכנסותיה כיום מאחזקתה ביפנאוטו, מדובר בעסקה משמעותית מאוד, כמחצית מההון העצמי שלה.