המשבר השיג גם את נייס: פספסה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון

הכנסות החברה הסתכמו בכ-139 מיליון דולר ; חיים שני, מנכ"ל נייס: "התוצאות לרבעון השני לא תהיינה שונות במידה מהותית מתוצאות הרבעון הראשון" ; המניה הגיבה בירידה של 6.8%

באיחור של מספר חודשים בהשוואה לחברות אחרות, הגיע המשבר הכלכלי גם אל נייס . החברה פספסה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון, והסתפקה בהכנסות של 139.1 מיליון דולר בלבד, בזמן שתחזית ההכנסות שסיפקה לרבעון נקבה בטווח הכנסות של בין 141 ל-151 מיליון דולר. ברבעון המקביל אשתקד, עמדו הכנסות החברה ברבעון על 144.4 מיליון דולר.

חיים שני, מנכ"ל נייס, התייחס לכך היום בשיחה עם "גלובס" והסביר כי "משך הזמן לסגירת הזמנות ארוך משמעותית מבעבר וממה שתכננו, אבל בזכות צבר ההזמנות שלנו, מזערנו את הירידה בהכנסות ל-5% בלבד ביחס לשנה שעברה - תוצאה סבירה באופן יחסי לתקופה הנוכחית".

נייס לא מספקת תחזית מספרית לרבעון השני, ומסתפקת באמירה ש"התוצאות לרבעון השני לא תהיינה שונות במידה מהותית מתוצאות הרבעון הראשון". ברבעון השני אשתקד הסתכמו הכנסות החברה ב-154.1 מיליון דולר, כך שהירידה הצפויה בהכנסות ברבעון זה כבר תהיה משמעותית יותר - כ-9.6%.

יחס ה-Book To Bill, היחס בין ההזמנות שמתקבלות לבין ביצוע של הזמנות קיימות, ירד מ-1 - נתון המצביע גם הוא על התכווצות. על-אף זאת, שני אומר ש"מתחילת הרבעון השני אנו רואים שיפור בארה"ב, הן בתחום הביטחוני והן בתחום האזרחי. צבר ההזמנות של החברה קדימה לא השתנה, והוא עומד על שני רבעונים".

גם הרווחיות הגולמית של החברה נפגעה וירדה ל-63.2%, לעומת 64.9% ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ברווח התפעולי נרשמה עלייה לשיעור של 16.8%, לעומת 15.9% ברבעון הקודם.

"צמצמנו הוצאות בכל מיני תחומים", אומר שני. "נעשו קיצוצים בתחומים אדמיניסטרטיביים, הורדנו את כמות הטיסות, ואנו מתכוונים לעשות הקצאה מחדש של משאבי החברה. יחד עם זאת, אנחנו מתכוונים להגדיל את ההשקעה במו"פ ובמכירות בשטח, ועד סוף השנה נגדיל את מספר העובדים בחברה בכ-30 עובדים".

שני גם התייחס להבדלים בין נייס לבין חברות אחרות. "בלא מעט חברות, יש ירידה קלה בעסקים והן מקצצות בצורה משמעותית בכוח-האדם. אנחנו מאמינים בחברה ולכן נגדל בכוח האדם, ונממן את זה בקיצוצים במקומות אחרים".

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח על בסיס GAAP של 10.6 מיליון דולר, לעומת 7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס Non-Gaap, הרוויחה נייס 21.3 מיליון דולר, בהתאם לתחזית, וזאת לעומת רווח של 22 מיליון דולר ברבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של נייס ברבעון עמד על 32 מיליון דולר, וסך המזומנים בקופת החברה הסתכם ב-530 מיליון דולר, בהשוואה ל-501 מיליון דולר בסוף 2008.

"אקטימייז עומדת בתוכניות"

"אנחנו עם למעלה מחצי מיליארד דולר בקופה, ואנחנו מתכוונים להיות אגרסיביים בתוכנית הרכישות", אומר שני. "יש לנו יעדים ברורים לפעילות של החברה". ב-2007 רכשה נייס את חברת אקטימייז תמורת 280 מיליון דולר, ושני נשמע מרוצה מביצועיה: "אקטימייז עומדת בתוכניות שהצבנו לה. החברה מפוקסת בסביבה הפיננסית, ואחד המרכיבים של המשבר הזה הוא סביבה רגולטורית שלא הייתה מספיק חזקה.

לשאלה האם נייס לא שילמה מחיר גבוה מדיי עבור אקטימייז הוא השיב כי "ייתכן שקנינו נכס אסטרטגי שיאפשר לנייס להיות שחקן משמעותי בסביבה הזו, ואולי אף שילמנו עליו מעט מדי".

שני גם מאתר במשבר הזדמנות: "גם אם רבעון או שניים יהיו פחות חזקים ממה שרצינו, המיצוב האסטרטגי והשיווקי של החברה הוא חזק, וזו ההזדמנות שלנו לנצל את הפוטנציאל האדיר של החברה", מסכם שני. הפוטנציאל אולי קיים, אבל המשקיעים התאכזבו מהתחזית הנמוכה שסיפקה החברה, ובתחילת המסחר בנאסד"ק רשמה מניית החברה ירידה של 10.5%.