לאיזה כלי תקשורת התכוונה אריסון? בנק הפועלים הגדיל לאחרונה את האשראי ל"מעריב" וצמצם את האשראי ל"הארץ"

הפיקוח על הבנקים הגיע אל משרדי בנק הפועלים וביקש מסמכים שונים - אריסון חשפה במסיבת העיתונאים שערכה כי מדובר בפרוטוקול הטיפול בהלוואות של שני כלי תקשורת

הפיקוח על הבנקים הגיע אתמול (ד') אל משרדי בנק הפועלים וביקש מסמכים שונים. היום (ה') חשפה אריסון במסיבת העיתונאים שערכה כי מדובר בפרוטוקול הטיפול בהלוואות של שני כלי תקשורת.

"בתוך כל ההמולה אתמול הודיע הפיקוח על הבנקים לבנק הפועלים, כי על-פי מה שהם כינו נוהל חדש ומהיר, הם מבקשים באופן בהול את פרוטוקול הטיפול בהלוואות של שני כלי תקשורת מרכזיים ופרוטוקולי הדיון וועדת בעלי עניין", אמרה אריסון - ולא פירטה באילו כלי תקשורת מדובר.

כזכור, לאחרונה הגדיל בנק הפועלים את היקף האשראי שלו ל"מעריב ", ומנגד, הקטין אותם לקבוצת "הארץ".

"גלובס" חשף לפני כחודש כי עמוס שוקן, הבעלים והמו"ל של קבוצת "הארץ", נאלץ לאחרונה להקטין את חוב הקבוצה לבנק הפועלים בכ-17 מיליון שקל בעקבות דרישת הבנק. הבנק דרש מהקבוצה להוריד את מצבת החובות מכ-80 מיליון שקל לכ-60 מיליון שקל בעקבות המשבר הפיננסי.

לקבוצת "הארץ" חובות פיננסיים של למעלה מ-200 מיליון שקל, רובם לבנק הפועלים ולאומי. ב-2005 צברה "הארץ" חוב פיננסי ענק של כ-400 מיליון שקל, ולכן ב-2006 נאלץ שוקן לגייס מזומנים ממשקיע חיצוני.

כזכור, שוקן הנפיק 25% ממניות "הארץ" לקבוצה הגרמנית "דומונט-שאוברג" תמורת הזרמה של כ-140 מיליון שקל, שרובם, כנראה, נועדו לכיסוי החובות לבנקים. בשלב זה, קשה לראות כיצד יוכל המשקיע הגרמני לקבל החזר כלשהו על השקעתו הגדולה.

מנגד, האשראי ל"מעריב" שבשליטת עופר נמרודי דווקא גדל בתקופה האחרונה. בנק הפועלים מחזיק באמצעות נאמן 27% ממניות "מעריב". בנק הפועלים קיבל את המניות, שהיו בבעלות -ולדימיר גוסינסקי, ובתמורה מחק לגוסינסקי את החוב בהיקף של 28 מיליון דולר. לאחרונה הגדיל בנק הפועלים את האשראי ל"מעריב" ב-50 מיליון שקל, תמורת הגדלת ביטחונות ויישום תוכנית התייעלות.