כפי שפורסם ב"גלובס" - באוצר מוכנים להרחיב את התקציב בתמורה להסכמת ההסתדרות להקפאת השכר במגזר הציבורי

אתמול נחשף ב"גלובס" כי במסגרת פשרה הממשלה עשויה להגדיל את יעד ההוצאה לכ-2.5% מבלי להגדיל את יעד הגירעון ; מקורבים לעיני אתמול: "אם הגזירות יישארו בתוקף עד יום ג', עיני ייכנס למהלכים לערער את יציבות הממשלה" ; כל גזירות האוצר ; דעה/אורי שרון: ביבי צודק

חדשות 2 ב-MAKO / לחדשות 2 ב-'רשת'

אחרי פרסום שורת הגזירות הכלכליות שגיבש האוצר, ש"זכו" אתמול (ה') לקיתונות של ביקורת וזעם כמעט מצד כל גורם אפשרי במשק ובפוליטיקה, ממשיכות להיערך מאז אתמול והלילה פגישות קדחתניות בין ראשי ההסתדרות לאנשי האוצר, בניסיון לגבש עסקת חבילה בין הצדדים, אשר במסגרתה ירחיב האוצר את התקציב בתמורה להקפאת השכר במגזר הציבורי.

כבר אתמול נחשף ב"גלובס" כי בניסיון למנוע את המשבר הקואליציוני שבו מאיימת מפלגת העבודה בימים האחרונים, בשל החלטת הממשלה להגדיל את תקרת ההוצאה הממשלתית ב-1.7% בלבד ולנוכח כוונות הקיצוץ של משרד האוצר, מסתמן כי שר האוצר שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עיני יצליחו למנוע את המשבר הקואליציוני ויגיעו להסכמה כי הממשלה תגדיל את יעד ההוצאה, ככל הנראה ל-2.5% (המספר הסופי אינו ברור עדיין), אולם יעד הגירעון לא יגדל וימשיך לעמוד על 6%.

כמו כן נועדו שר הרווחה יצחק הרצוג ושר האוצר יובל שטייניץ, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודנו בביטול כמה מהסעיפים שפגעו קשות במוגבלים ומוחלשים בחברה - הנכים, הקשישים וניצולי השואה.

על פי ההערכה, חלק מהגזירות יבוטלו ולא יוגשו לאישור הממשלה ביום שלישי. גורמים בסביבתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, איימו אתמול: "אם לא יהיה תקציב אחר עד יום שלישי, ספק אם תהיה בכלל ממשלה. זהו תקציב רע מאוד שפוגע קשה בשכבות החלשות ובמעמד הביניים, ונעשה הכל כדי למגר את הרעה החולה הזאת".

הגזירות שהציע אתמול האוצר כוללות שורת פגיעות כואבות בנכים, חד-הוריות, סטודנטים, חולים, תלמידים, יולדות, אמהות עובדות, חיילים משוחררים, עובדים ומובטלים.