הכסף מהממשלה לא מגיע, העובדים במכון וינגייט לא יקבלו משכורות

בשלב זה הוחלט ביחד עם ועד העובדים של המכון לשלם לכל עובד 2,000 שקל בלבד על חשבון המשכורת ; בסך הכל עומד סעיף השכר החודשי של עובדי המכון על כ-1.7 מיליון שקלים

הנהלת מכון וינגייט הודיעה הבוקר ל-300 עובדי המכון כי לא תוכל לשלם את משכורות חודש אפריל, זאת בשל העובדה שהממשלה לא העבירה כספים למכון מזה חמישה חודשים. בשלב זה הוחלט ביחד עם ועד העובדים של המכון לשלם לכל עובד 2,000 שקל בלבד על חשבון המשכורת.

ממשרד הספורט נמסר להנהלת המכון שההפסקה בהזרמת הכספים נובעת מהחלטה שהוציא משרד המשפטים בינואר האחרון, בנוגע לשינוי תקנה של תקצוב מוסדות מדינה, ואי אישורה של תקנה חדשה במקום. בסך הכל עומד סעיף השכר החודשי של עובדי המכון על כ-1.7 מיליון שקלים.

המכון אמור לקבל כ-13 מיליון שקל ממינהל הספורט עבור שנת 2009. ד"ר רותי פילץ-בורשטיין, מנכ"ל מכון וינגייט מסרה ש"ההתנהלות של משרד המשפטים תמוהה. ביטלו תקנה שהיתה קיימת ולא דאגו לאשר תקנה חדשה במקומה. כתוצאה מכך, משרד הספורט לא העביר כלל כספים למכון מתחילת השנה. מדובר בסכום של כחמישה מיליון שקלים שהיו אמורים להתקבל עד כה".

לפני כחודש וחצי קיבל המכון סיוע מהוועד האולימפי בישראל, שנועד לסייע בתשלום המשכורות לעובדים לפני החגים. הוועד האולימפי העביר אז 250 אלף שקל למכון, ולמעשה הקדים את ההעברות השוטפות שהוא אמור להעביר בשלושת החודשים הבאים, שעומדות על כ-85 אלף שקל בחודש.