יהלומן שהפסיד ללבייב בבוררות פנימית: לבורסה ליהלומים יש פחד מהאיש והם הגורמים לאפליה של ממש

היהלומן חנן אברומוביץ' שחויב לשלם כ-4 מיליון דולר לחברת אל.די.זי של לבייב וזלמן ילזרוב: "האיפה ואיפה זועקת לשמיים" ; "דומה שההסבר היחיד להתנהלות הנ"ל הינו אפליה של ממש ביחס של מוסד הבוררות של הבורסה

היהלומן חנן אברמוביץ', המבקש לפסול פסק בוררות פנימית של ענף היהלומים, מטיח בתצהיר שהגיש טענות בעלות אופי חמור נגד מוסד הבוררות של הבורסה ליהלומים, כולל "העדפת טייקונים" בהליכי הבוררות הפנימיים בבורסה ליהלומים. לאחרונה התרבו הליכי הבוררות בבורסה ליהלומים בגלל אי עמידה בהתחיבויות והטיעונים בהליכים אלה מחריפים.

אברמוביץ' עצמו מחויב לשלם לחברת אל.די.זי של לב לבייב וקרובו זלמן ילזרוב כ-4 מיליון דולר בגין חוב שלא נפרע. חברת אל.די.זי פנתה לביהמ"ש, באמצעות עו"ד גיורא רובננקו, כדי לתת לפסק הבוררות נגד אברמוביץ' תוקף של פסק דין. בתגובה פנה אברמוביץ', באמצעות עו"ד לידור שובל, בבקשה לבטל את פסק הבוררות בטיעון עיקרי לפיו בוררי הבורסה ליהלומים נהגו במשוא פנים כלפי לבייב וילזרוב.

"מעמד מיוחד"

בתצהירו של אברמוביץ' הוא מסביר מהן לדעתו הסיבות ליחס של איפה ואיפה בבוררות. "בעלי המניות באל.די.זי הינם מר זלמן ילזרוב ומר לב לבייב, דמויות בעלות משקל ומעמד מיוחד בענף היהלומים, בעוד למולם מתדיין המבקש אברמוביץ', אשר נקלע למצב כלכלי קשה, גם באשמת ילזרוב-לבייב, ומעמדו בבורסה התערער עד מאוד.

"אל מול טייקוני ענף היהלומים נאלצו המבקשים להתנהל, כשלכל אורך הדרך לא זכו לאוזן קשבת מצד הבוררים ולא זכו ליומם במוסד הבוררות. במרבית המקרים נדרש המבקש אברמוביץ' לעמוד בלחצי זמנים שנבעו מלחצי ילזרוב-לבייב לקדם את האינטרסים שלהם".

עוד נכתב בתצהיר כי "מאידך, כשביקש אברמוביץ' לקדם את תביעתו נגד מר לבייב, התמהמהו מוסדות הבורסה לקדם ההליך, גררו רגליים, דחו את בקשות אברמוביץ'.. בלי להתחשב באברמוביץ' ובלי לשאול לדעתו, כאילו אינו צד להתדיינות....

"האיפה ואיפה זועקת לשמיים: אל מול החלטות חפוזות, מהירות וחסרות שיקול דעת נגד אברמוביץ', אין מקדמים במוסד לבוררות את תביעת אברמוביץ' כנגד לבייב, מקשים על אברמוביץ' בכל דרך, והכל - מטעמים ברורים ומובנים..".

"ניקיון כפיים"

לסיכום, הצהיר אברמוביץ' כי "דומה שההסבר היחיד להתנהלות הנ"ל הינו כי יד מכוונת ו/או המורא שיש למוסדות הבורסה כלפי מר לבייב ושותפיו, גורמים להפליה ממש ביחס של מוסד הבוררות של הבורסה והגופים הפועלים לצידו לאברמוביץ' לבין יחסם לחברת אל.די.זי ומר לבייב".

לבייב נמנע מלהגיב לנאמר בתצהיר של אברמוביץ'. מהבורסה ליהלומים נמסר בתגובה כי "מוסד הבוררות של בורסת היהלומים פועל בניקיון כפיים, מקצועיות ובתום לב על ידי אנשי מקצוע בקיאים בתחום ובתי המשפט בישראל מייחסים חשיבות למוסד ולפסקי הבוררות הניתנים על ידו.

"כל בוררות מתנהלת לגופה על ידי בוררים המתמנים במיוחד לאותה בוררות וקיימת אף אפשרות לכל אחד מהצדדים לדרוש דיון נוסף בפני ערכאת בוררות גבוהה יותר בבורסת היהלומים. בורסת היהלומים אינה צד לדיון המשפטי ואין לה מידע מכלי ראשון אודות הטענות שהועלו".