הדיפלציה בסין ממשיכה אך אינה מדאיגה את המשקיעים; מדד המחירים לצרכן ירד ב-1.5% באפריל

[למדור שוקי עולם] המחירים ליצרן ירדו ב-6.6% בהשוואה לשנה שעברה, ומעט יותר מהתחזיות לנסיגה של 6.5% ; לסקירה יומית של המסחר באסיה ; אוריאל הרמן בטור שבועי - התאוששות מתחילה במזרח

הדפלציה בסין התחזקה במהלך חודש אפריל זה החודש השלישי ברציפות והמכירות הקמעונאיות ירדו זה החודש החמישי ברציפות. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בסין. לסקירה יומית של המסחר באסיה.

עם זאת, אנליסטים במורגן סטנלי אינם מתרשמים מהנתונים השליליים ומציינים כי ציפיות לעליית מחירים עתידית יובילו לגידול בצריכה הפרטית בסין.

"כאשר הכלכלה הסינית ממשיכה להתאושש ושוק האשראי מתרחב, מדד המחירים לצרכן צפוי להציג מגמת עלייה במהלך המחצית השנייה של 2009. חשוב מכך, הציפיות לעליית מחירים יובילו לעלייה בצריכה הפרטית", העריכו אנליסטים במורגן סטנלי.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בסין ירד ב-1.5% באפריל לאחר נסיגה של 1.2% במארס. מדובר בחודש שלישי של ירידות רצופות. המחירים הקמעונאיים, הנמדדים באמצעות מדד המחירים ליצרן (PPI) ירדו ב-6.6% בהשוואה לשנה שעברה, ומעט יותר מהתחזיות לנסיגה של 6.5%.

במורגן סטנלי מציינים כי הירידה במדד המחירים ליצרן נוצרה בשל השוואה לחודש אפריל אשתקד, עת האמירו מחירי הנפט והביאו לזינוק במחירים.