האפיפיור בביקור רשמי בישראל: "האנטישמיות עודנה מרימה את ראשה המכוער ברחבי העולם"

(עדכון) בנדיקטוס ה-16: "ברור כשמש הוא כי השלום איננו נחלתם של תושבי הארץ הזו. תקוותיהם של רבים תלויות בתוצאות המשא ומתן"

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

ביקור היסטורי, יש שיגידו גם ביקור פיוס: הכס הקדוש של הקתולים, האפיפיור בנדיקטוס ה-16, נחת היום (ב') לביקור רשמי ראשון כאפיפיור בישראל.

בשעה 11:00 נחת בשדה התעופה בן גוריון, שם הוא מתקבל בטקס רשמי וממלכתי על ידי נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. משם יטוס האפיפיור למנחת הר הצופים בירושלים. את יומו הראשון בארץ הקודש ימשיך הכס הקדוש בפגישה עם נשיא המדינה, במשכנו בירושלים, שם הסכים לפגוש גם את נועם ואביבה שליט, שיבקשו ממנו לפעול למען שחרורו של גלעד.

"לכס הקדוש ולמדינת ישראל ערכים משותפים: לתת לדת את המקום הראוי בחברה", אמר עם הגיעו לישראל. "ערכים המחייבים אותנו לכבד את חירותו ואת כבודו של כל אדם". "האנטישמיות עודנה מרימה את ראשה המכוער ברחבי העולם", אמר הכס הקדוש. "יש להשקיע מאמץ בעידוד הכבוד וההערכה לבני כל העמים והאומות ברחבי העולם. במהלך שהותי אפגש עם כמה ממנהיגי הדת הבכירים. כל הדתות המונותיאיסטיות מוקירות את העיר הקדושה"

"עמים רבים ינהרו אל הר בית האלוהים שדרכיו מוליכות לפיוס והרמוניה", הוסיף בנדיקטוס ה-16 והתייחס גם לסכסוך הישראל-פלסטיני. "ברור כשמש הוא כי השלום איננו נחלתם של תושבי הארץ הזו. תקוותיהם של רבים תלויות בתוצאות המשא ומתן". "אני קורא לכל המנהיגים להמשיך בחיפוש אחר פתרון צודק כדי ששני העמים יוכלו לחיות בגבולות בטוחים ומוכרים בינלאומית", הוסיף האפיפיור. "עד מהרה תיווצר אווירה שתאפשר לצדדים להתקדם לכיוון השלום והיציבות". "לקהילות הנוצריות אני פונה בפנייה מיוחדת", אמר האפיפיור למאמיניו בישראל. "אני מתפלל שנוכחותכם המתמשכת בארץ הקודש תניב פירות רבים בקידום השלום בין כל העמים באזור".

התחנה הבאה וההיסטורית של יוזף רצינגר - בצעירותו חבר בתנועת הנוער הנאצית, תהיה מוזיאון יד ושם בירושלים, שם הוא ייפגש עם שישה ניצולי שואה, ויישא נאום מיוחד.

במהלך ביקורו בן החמישה ימים בארץ יבקר האפיפיור במקומות הקדושים בהם ירושלים, נצרת ובית לחם: האפיפיור צפוי להגיע ביום שלישי בבוקר להר הבית, משם ימשיך לכותל המערבי. בהמשך הלו"ז של הכס הקדוש בארץ: ביום רביעי - ביקור בבית לחם - שם הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני אבו מאזן, ביום חמישי - הר הקפיצה בחברון, וביום שישי הוא צפוי לסיים את ביקורו באזור.


שמעון פרס אפיפיור / צלם: רויטרס