גזבר קיבוץ שפיים לשעבר לביהמ"ש: בשל המצור של הקיבוץ הגעתי לפת לחם

יהודה דורון ורעייתו קתרינה, המואשמים בגניבת 15 מיליון שקל מקיבוץ שפיים, מבקשים מביהמ"ש לשחרר את פרקליטם מהייצוג ולמנות להם סניגור ציבורי - זאת לאחר הרחבת העיקול על כספם גם לכספי קופות הגמל שלהם

גזבר קיבוץ שפיים לשעבר, יהודה דורון, ורעייתו קתרינה, המואשמים בגניבת 15 מיליון שקל מהקיבוץ, מבקשים מבית משפט השלום בתל-אביב לשחרר את פרקליטם, עו"ד דורון רוזנברג ממשרד פטמן-רוזנברג, מהייצוג ולמנות להם סניגור ציבורי. זאת, משום שלדבריהם הקיבוץ הביאם למצב שאינם מסוגלים לשלם את שכר-טרחתו של רוזנברג.

בבקשה שהגיש רוזנברג לשחרור מהייצוג נאמר כי בימים אלה אישר המחוזי, לבקשת הקיבוץ, את הרחבת העיקול גם לכספי קופות הגמל של הזוג דורון, מהם היה אמור רוזנברג לקבל את שכר-טרחתו.

"מדובר במהלך נבזי ומתוחכם של הקיבוץ, שלא לאפשר לנו להתגונן כראוי מפני האשמות-השווא הנוראיות, המופרכות וההזויות", כתבו בני-הזוג לרוזנברג. לדבריהם, ה"סגר הכלכלי" שהטיל עליהם הקיבוץ הביאם לכדי פת לחם, כך שאינם מסוגלים לממן עורך דין, ולפיכך הם מבקשים סניגור ציבורי.

העיקול לטובת הקיבוץ ניתן במסגרת התביעה האזרחית בסך 8.7 מיליון שקל שהגיש קיבוץ שפיים נגד הזוג דורון ואחרים בגין המעילה.

בתוך כך, השופט המחוזי נסים ישעיה דחה את בקשת דורון לעכב את ההליכים האזרחיים נגדו עד להכרעה באישום הפלילי.

ישעיה קבע כי כעיקרון אין לעכב הליכים אזרחיים עד לסיום בירור ההליך הפלילי, וכי לא התקיימו כאן נסיבות חריגות המצדיקות לחרוג מהכלל.

הקיבוץ מיוצג על-ידי עוה"ד זוהר לנדה ונועה הבדלה ממשרד ברנע ושות'. (ת.פ. 5306/08).