סטיב ג'ובס לא יחזור מוקדם מחופשת המחלה שלו - ולא ינאם בכנס המפתחים השנתי של אפל

את הנאום יישא פיליפ שילר, סמנכ"ל השיווק של החברה ■ במוקד הכנס יעמדו מערכת ההפעלה החדשה למכשיר ה-iPhone של החברה ותוכנת Snow Leopard למחשב המק

את הנאום המרכזי בכנס המפתחים של אפל שייערך ב-8 ביוני, יישא פיליפ שילר, סמנכ"ל השיווק של החברה, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג". בכך הופרכו השמועות אודות חזרה מוקדמת של מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, מחופשת המחלה אליה יצא בסוף ינואר השנה.

במוקד הכנס יעמדו מערכת ההפעלה החדשה למכשיר ה-iPhone של החברה ותוכנת Snow Leopard למחשב המק. ייתכן שאפל תידחה את הצגתם של מוצרים נוספים, ביניהם דגמים חדשים של מכשיר ה-iPhone, עקב היעדרותו של ג'ובס מתפקידו, שצפויה להימשך עד סוף יוני.

האנליסט ג'ין מנסטר מפייפר ג'פרי אומר שייתכן שעם שובו יעדיף ג'ובס להעביר את תפקיד המנכ"ל לטים קוק, סמנכ"ל התפעול הממלא את מקומו, ויכהן בתפקיד בעל סמכויות מצומצמות יותר, דוגמת יו"ר החברה. מנסטר ציין כי הוא ממליץ על קניה של מניות החברה, בעיקר בשל היעילות של התנהלותה היומיומית.

כנס המפתחים השנתי של אפל מספק במה להצגת המוצרים החדשים של החברה, תפקיד שמילא ג'ובס בעצמו עד השנה. ב-2008 נכחו בכנס מספר שיא של 5,200 מפתחים וג'ובס הציג את ה-iPhone 3G.

מנסטר מעריך שהשנה תציג אפל שני דגמים חדשים של iPhone, אחד מהם יהיה בעל יישומים רבים ומשופרים, אך גם יהיה יקר יותר ואילו השני יציע מסלול שימוש מוזל עבור הלקוחות. רוכשי המכשיר בארה"ב מחויבים להשתמש בשירותיה של ספקית הסלולר AT&T. עד היום נמכרו 21 מיליון יחידות של המכשיר, המשווק ב-81 מדינות ברחבי העולם.