10 דקות, 15 שקפים ותקווה להשקעה חדשה

כ-30 חברות יציגו בכנס איגוד קרנות ההון סיכון השנתי, שייערך בשיתוף "גלובס" בשבוע הבא ■ רובן מקוות כי אנשי תעשיית ההון סיכון בארץ ובעולם יחליטו בעקבות המצגות להשקיע בהן, אבל גם יודעות - ב-2009 זה עובד אחרת ■ חמש חברות מספרות על תוכניותיהן, על גיוסים ועל החיים בצל המשבר

MediaBoost

תחום פעילות: פרסום באינטרנט

שנת הקמה: 2005

מנכ"ל: אלון מטס

מספר עובדים: 20

משקיעים: תעוזה, ורטקס ו-BRM

גיוסי הון: 6.3 מיליון דולר

מספקים נתונים למוכר הפרחים

חברת MediaBoost מתבססת, בין היתר, על תורת המשחקים שבזכותה זכה פרופ' ישראל אומן בפרס נובל. החברה, שהוקמה בשנת 2005 על-ידי אלון מטס, המנכ"ל, עוסקת באופטימיזציה של אתרי אינטרנט ובמתן נתונים יעילים לעסקים ובבסיס הפיתוח שלה גם אלמנטים של חקר ביצועים וסטטיסטיקה.

"הטכנולוגיה שלנו יודעת לטייב את הפעילות של האתרים, בעיקר בתחום השיווק המקוון", אומר מטס, "המכונות שלנו מנתחות נתונים ומקבלות החלטות לגבי מה שכדאי לעשות. המסלול של השיווק המקוון עיקרו איפה לפרסם מוצרים באינטרנט, כמה לשלם עליהם ומה הקריאייטיב של השיווק.

"לדוגמה, אם מוכרים פרחים באוקלהומה, הנתונים הדרושים הם איפה יהיה כדאי לפרסם ואיך הקונים שמחפשים בימי חמישי פרחים במחיר מוזל, יגיעו דווקא אליכם. הרעיון הוא לבצע ניתוחים של שימוש ופרסונליזציה של המשתמשים, במטרה להצליח לאפשר למוכרים באינטרנט לשפר ביצועים".

לדבריו, החברה שינתה את המודל העסקי: "הבנו שצריך לעשות שינוי, כיום אנחנו עושים את השיווק בעצמנו. החברה רוכשת מדיה, ואנחנו מוכרים את התוצאות.

* מה היה המניע לשינוי?

"המודל החדש קרוב יותר לכסף. רצינו לזוז מהפוזיציה של ספקית טכנולוגיה ולהפוך לשחקנית מדיה. זה גם מאפשר לנו לשמור את הפוקוס על המוצר".

* יש תוצאות?

"אנחנו פועלים בשוקי B2C, מסחר בין עסק לצרכנים באמצעות אתרי אינטרנט, כשהלקוח הוא המשתמש. זה רלוונטי במיוחד בתחומים כמו ביטוח ושירותי טלוויזיה. בתחום כזה של שיווק מבוסס ביצועים אנחנו מתוגמלים עבור כל מכירה של מוצר שנעשתה באמצעותנו".

* איך המשבר עובר עליכם?

"התחום שלנו נהנה מהמשבר. בגלל שאנחנו מתוגמלים עבור ביצועים, זה קל יותר ללקוחות. בנוסף, כרוכשי מדיה, עד היום התמודדנו מול מותגים וחברות קטנות כמונו. כיום המדיה נגישה גם לשחקנים הקטנים. גם גייסנו הון לפני כשנה, כך שאנחנו לא לחוצים בתחום הזה".

Activeviews

תחום פעילות: מערכת להנחיית פרוצדורות רדיולוגיות

שנת הקמה: 2006

מנכ"ל: יובל צוק

מספר עובדים: 10

גיוסי הון: 5 מיליון דולר

משקיעים: אוורגרין ועופר היי-טק

מצא את הגידול

גלי רדיו משמשים לתקשורת אלחוטית, דוגמת טלוויזיה ומכשירי סלולר; לבישול וגם לניווט. אקטיב-וויוז משתמשת בניווט בעזרת צריבת גלי רדיו כדי למצוא גידולים קטנים בגוף בצורה מהירה יותר.

החברה, שהוקמה לפני כשלוש שנים בידי פיני גלבוע, ממייסדי סופרדיימנשן, גייסה עד היום 5 מיליון דולר והיא מנוהלת בידי יובל צוק, שהיה בעבר מנכ"ל אודין טכנולוגיות, אותה רכשה מדטרוניק תמורת 9 מיליון דולר. המערכת שלה כבר מותקנת במרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) ובבית החולים האוניברסיטאי בטורונטו, ויש לה אישור לשיווק המוצר באירופה (CE) ובקנדה. לדברי צוק, החברה מקווה לקבל את אישור רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) לשיווק בארה"ב בתחילת השנה הבאה.

"המטרה היא להגיע לגידולים קטנים יותר בצורה מהירה ובטוחה יותר ממה שאפשר כיום", אומר צוק. "המשמעות היא פחות סיבוכים ובעיות במהלך התהליך. כיום הביופסיה נעשית באופן של ניסוי וטעייה. הרופא מכוון מחט, מבצע סריקה ב-CT ואם הוא לא בכיוון, צריך להתחיל מחדש. המערכת שלנו מאפשרת תהליך עם כוונה ומטרה. המחט מכוונת למטרה ורואים את מיקום קצה המחט על צג המחשב. זה חוסך בזמן שמתורגם להון. בעתיד אנחנו מקווים לאפשר את התהליך גם בפרוצדורה של MRI".

לדברי צוק, מודל המכירות הוא של ציוד מתכלה. כלומר, הלקוחות משלמים עבור שימוש בתוכנה בכל בדיקה שהם עורכים".

* יש לכם כסף בקופה?

"כרגע אנחנו בסדר".

* איך המשבר עובר עליכם?

"החברה הוקמה מראש במתכונת הוצאות נמוכה ובבקרה תקציבית הדוקה. בינתיים המשבר עובר עלינו בשלום ואנחנו לא סובלים ממנו".

* לחברה יש הכנסות?

"עדיין לא. אנחנו נערכים לתחילת המכירות באירופה. להערכתי, במחצית השנייה של השנה כבר נציג תוצאות בכיוון".

Amadesa

תחום פעילות: מסחר אלקטרוני

שנת הקמה: 2005

מנכ"לית: ריטה ברוגלי

מספר עובדים: 46

גיוסי הון: 7.4 מיליון דולר

משקיעים: כרמל ומשקיעים פרטיים

מוכרים פרסונליזציה לאמריקנים

אמדסה, שהוקמה ב-2005, מציעה כלים לאופטימיזציה של אתרי אינטרנט.

"כדי שאתרים יוכלו להרוויח יותר כסף מפרסומות, פיתחנו כלי התאמה התנהגותית שגורמים לגולשים לדפדף ולהישאר בהם יותר", אומר אבי קדמי, שמנהל את הפעילות בישראל לצידה של ריטה ברוגלי, המנכ"לית שבשיקגו.

"אנחנו עובדים עם Ynet שופס והתוצאות מדברות בעד עצמן. יותר משתמשים שנכנסים לאתר, גם קונים בו", אומר קדמי ומוסיף כי רוב לקוחות החברה הם מארה"ב, שכן לאמדסה היה חשוב להגיע לשוק האמריקני בשלבים המוקדמים ביותר של התפתחות המוצר.

"יש לנו עשרות לקוחות, חלקם גדולים - כמו למשל בסט-ביי. רובם אתרי קניות עם מחזור של יותר מ-10 מיליון דולר בשנה". לדבריו, הכנסות אמדסה הגיעו בשנה שעברה למיליוני דולרים בודדים.

* ואיך החיים בצל המשבר?

"הוא מביא לעבודה יותר מאומצת על כל עסקה שאפשר להשיג. היה הרבה יותר קל לפני-כן, אבל אנחנו מראים גידול של 10%-30% בהכנסות האתרים שנעזרים בנו.

"זה מעודד אותם להשתמש בנו גם בזמן משבר. בחודשים האחרונים היה קשה יותר, אבל עכשיו המגמה מתחילה להשתנות - יש יותר קונים".

* מה התוכניות שלכם לעתיד?

"נהיה חברה עצמאית וגדולה".

Taboola

תחום פעילות: פלטפורמה לתכנים

שנת הקמה: 2006

מנכ"ל: אדם סינגולדה

מספר עובדים: 22

גיוסי הון: 6.4 מיליון דולר

משקיעים: אוורגרין ומשקיעים פרטיים

חיפוש בווידיאו

בזמן שהמשתמש צופה בווידיאו, Taboola קוראת את הרגלי הצפייה שלו. החברה, שהוקמה ב-2006 על-ידי אדם סינגולדה, שגם מנהל אותה, מפתחת פתרון המאפשר להמליץ לגולשים על תוכני וידיאו שיעניינו אותם. הטכנולוגיה מאפשרת לנתח את התוכן של כל קטע וידיאו, וכך ללמוד על הנטיות של המשתמש.

לפי סינגולדה, שימוש במוצר של טבולה מוביל לגידול של 30%-42% בשיעור הצופים שרואים את קטע הווידיאו עד סופו ועלייה של 25%-35% במספר צפיות הווידיאו בכלל.

על האתרים שמשתפים עימה פעולה נמנים 5Min ואניבום הישראליות, המספקות תוכני וידיאו. הלקוחה הגדולה היא CNN. "ברשת של טבולה יש 30 מיליון משתמשים ייחודיים שנכנסים להמלצות, 150 מיליון סרטי וידיאו ומיליארד המלצות בחודש", אומר סינגולדה.

* איך זה עובד?

"האנלוגיה הכי טובה היא זו: אם גוגל מציעה מנוע חיפוש, אנחנו מציעים מעין מנוע חיפוש לסרטי וידיאו. מה שהלקוחות מקבלים, זה יותר צופים שמצאו את מה שחיפשו".

* מה המודל העסקי?

"אחת מתוך חמש המלצות תהיה פרסומת מותאמת. כשהמשתמש מפעיל אותה, אנחנו מרוויחים".

Wefi

תחום פעילות: רשתות ניידות

שנת הקמה: 2006

מנכ"ל: צור פלדמן

מספר עובדים: 8

גיוסי הון: 7.35 מיליון דולר

משקיעים: ג'מיני, יוסי ורדי, לייטספיד ופיטנגו

קהילת אלחוטיים

מייסדי חברת WeFi, שמעון ותמיר שרצר, אב ובן, וארנון כוכבי, חשבו לפני שלוש שנים שהדרישה לאינטרנט אלחוטי למחשבים ניידים ולטלפונים גדלה, והפתרונות של הדור השלישי לא תמיד מספקים את הדרישה.

"אם הדור השלישי לא מספיק, אבל מצד שני יש יותר רשתות Wi-Fi, זה אומר שצריך לנסות ולהשתמש בהן", אומר עמית שקד, סגן נשיא לשיווק והפצה של WeFi. "רצינו למצוא דרך לחבר את כל הרשתות הלוקליות הקטנות לרשת גדולה בעלת יכולות שידור איכותיות".

את הפיתרון - הרעיון שעליו מתבססת החברה - היא מצאה אצל יוסי ורדי, שגם השקיע בה. "ורדי הכניס אלינו את אלמנט הרשתות החברתיות. מאחר שגורמים רבים מתקינים Wi-Fi - מסעדות, עיריות, ספריות, הדרך היחידה לחבר את כולם היא באמצעות קהילה.

"התוכנה שלנו יושבת על המחשב או המכשיר הסלולרי ומחפשת את הרשת הכי טובה וזמינה בסביבה. התוכנה שיושבת על המכשיר מתקשרת לשרת, מעבירה נתונים והשרת מאחד ומעבד נתונים מכל המכשירים ויוצר תמונה של כיסוי Wi-Fi בכל האזור ומשדר חזרה למכשירים. האנשים יוצרים את הרשת, וככל שיותר אנשים משתמשים בה, השרת מקבל יותר נתונים ומשדר בחזרה. כיום יש לנו הסכם הפצה עם נוקיה ולפני שבועיים השקנו גם גרסה לאנדרואיד של גוגל".

* איך מרוויחים מזה כסף?

"אנחנו רוצים שתהיה תוכנה בחינם לכל אחד. בנוקיה נשיק מוצר שיכיל חבילת יישומים נוספת, כמו איתור רשתות שאינן במרחק קליטה. יש לנו כ-2 מיליון התקנות בעולם.

"מודל נוסף הוא עבודה מול ספקיות הסלולר, כמו AT&T. הרשתות שלה נחנקות מאז ה-iPhone, לקוחות ששילמו 30 דולר לשימוש בלי הגבלה, מוצאים עצמם תקועים. גם האנדרואיד נכנס לשוק והוא זולל Wi-Fi. כולם מחפשים פתרונות לחיבור מכשירים גם היכן שהרשת עמוסה וזה עובד עם הפתרון שלנו.

"בנוסף, אנחנו עובדים על פלטפורמה שמאפשרת ליצרני תוכנות סלולר, כמו וידיאו משחקים להפיץ את המוצר שלהם דרך הפלטפורמה שלנו ולאפשר חיבור אוטומטי למשחק. זה מביא לחוויית משתמש טובה יותר ואנחנו מרוויחים כסף על כל משתמש שהגיע מהרשת שלנו".

* איך עובר עליכם המשבר?

"יכול להיות יותר גרוע. התאמנו את החברה למצב לפני מספר חודשים. היינו בעיצומו של גיוס כוח אדם ועשינו שינוי. בנוסף, התחלנו לטפל ביצירת הכנסות מוקדם ממה שתכננו".

החברות שיציגו בכנס

אורי - העצמת גופי תאורה מתקדמים

אינוביד - פלטפורמה להעשרת אתרי מדיה ווידיאו

Nexpirience - פתרונות המדמים שימוש משתמשים ביישומים מדעיים

PineApp - אבטחת רשתות ומערכות דוא"ל

מדיה-בוסט - מערכת המלצות ושיווק לאתרים

פודינג - מערכת פרסום לשירותים קוליים

אמובי - פרסום במכשירים סלולריים

איגלו - מערכת לניהול קשרי לקוחות

סנדלינקס - רשתות RFID לדור רביעי

פופטוק - התקן המספק ציטוטים מסרטים

Siverge - רכיבי סיליקון לתשתיות מתקדמות

דאבל פיוז'ן - פרסומות בתוך משחקים

ExactFactor - פלטפורמה לשיווק ממוקד

ואלנס - שבב המאפשר העברת מדיה מהירה

טבולה - פלטפורמה להמלצות לקטעי וידיאו

אמדסה - תוכנה המאפשרת התאמת פרסומות באתרים

Wefi - פלטפורמה לאיחוד רשתות

Activeviews - מכשור רפואי לתהליכים רדיולוגיים

סלנו - העשרת רכיבי Wi-Fi

סיבידיה - מערכת לאבטחת הכנסה למפעילי סלולר

dbMotion - תוכנה להאחדה ושילוב של מידע רפואי

Ewave - תוכנה למידע רפואי

אודיופיקסלז - רמקולים דיגיטליים