הבורסות באירופה סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת וחתמו שבוע שלילי: הקאק נפל השבוע ב-4.3%

התמ"ג ירד ברבעון הראשון ב-2.5% - השיעור החד ביותר מזה 13 שנה ■ הפוטסי ירד היום ב-0.3% ובשבוע האחון איבד 2.55% ■ מניות הבנקים עלו, בהובלת בנק ברקליס ■ DGRE נפלה ב-11.1%

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת וחתמו שבוע שלילי. נתוני מאקרו עגומים מכיוון הלשכה המרכזית האירופאית לסטטיסטיקה בלוקסמבורג, הראו כי כלכלת מרחב האירו התכווצה ברבעון הראשון ב-2.5% - השיעור החד ביותר מזה 13 שנה, כלומר, החד ביותר בתולדות גוש האירו.

מדד הפוטסי בלונדון ירד בסיום המסחר ב-0.33% ובשבוע האחרון איבד 2.55% מערכו ■ הקאק בפריז עלה היום ב-0.4% וחתם שבוע בירידה של 4.3% ■ הדאקס בפרנקפורט נותר היום ללא שינוי ובשבוע כולו נפל ב-3.58%.

זירת המאקרו

התמ"ג במרחב האירו התכווץ ברבעון הראשון של השנה ב-2.5% - השיעור החד ביותר בתולדות המרחב, ויותר משחזו האנליסטים.

התמ"ג בגרמניה ברבעון הראשון, נתונים ראשונים, התכווץ ב-3.8% - השיעור הגדול ביותר מזה 40 שנה - בהשוואה לירידה של 2.2%, שנרשמה ברבעון הרביעי ולעומת צפי האנליסטים לירידה של 3%.

נתונים ראשוניים לגבי התמ"ג בצרפת ברבעון הראשון מצביעים על התכווצות של 1.2%, בהמשך לירידה של 1.5% ברבעון הרביעי ולעומת צפי להתכווצות של 1.3%.

לפי נתונים מקדימים, הכלכלה האיטלקית התכווצה ברבעון הראשון ב-2.4%, הרבה מעב לצפי האנליסטים, לירידה בשיעור 1.7%, בהמשך לירידה של 1.9% ברבעון הרביעי.

התמ"ג הרבעון הראשון במרחב האירו צפוי להראות ירידה של 4.1%, במונחים שנתיים.

מדד המחירים לצרכן במרחב האירו לחודש אפריל צפוי להראות עלייה של 0.4%, בדומה למארס. במונחים שנתיים צפוי המדד לעלות ב-0.6%.

הייצור התעשייתי בבריטניה לחודש אפריל צפוי לרדת ב-0.6%, בהמשך לקיטון של 1.5% במארס.

מניות בכותרות

הבנקים נטו לעליות, לאחר שלפי דיווחים - בנק ברקליס , השלישי בגודלו בבריטניה, מקיים שיחות לגבי מכירת חטיבת ניהול הנכסים (BGI), כשעם הרוכשים הפוטנציאליים נמנה בנק אוף ניו-יורק מלון. העסקה עשויה להיות שווה 9.9 מיליארד אירו.

מקרב הבנקים, נציין את HSBC ואת BNP פריבה .

חברת הכרייה, ריו-טינטו , חזרה ואישרה כי חברת Chinalco הסינית תשקיע בה 19.5 מיליארד דולר.

ישראליות מעבר לים

אטלס נכסים דיווחה היום לבורסת AIM על הפסד של 36 אירוסנט למניה ברבעון האחרון. עם זאת, החברה רשמה רווח תפעולי של 1.6 מיליון אירו.

דלק נדל"ן, המעוניינת למחוק את החברה הנכדה DGRE מהמסחר בורסת ה-AIM, נתקלה במכשול, כאשר הצעת הרכש ל-DGRE לא אושרה. כעת פונה החברה לדרך אחרת - מבקת לאשר כינוס של בעלי מניות בכדי לאשר המחיקה.

היום פרסמה DGRE את דוחותיה בלונדון מהם עולה כי החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי בסך של כ-9.7 מיליון ליש"ט, וזאת לאחר שני רבעונים שבהם ביצעה מחיקות משמעותיות בגין ירידת ערך נכסים. הכנסותיה של DGRE, המרכזת את מרבית פעילותה הבינלאומית של דלק נדל"ן, הסתכמו ברבעון הראשון בכ-43.8 מיליון ליש"ט. במקביל, גם תזרים המזומנים של DGRE מפעילות שוטפת היה חיובי והסתכם ברבעון הראשון של 2009 בכ-27.7 מיליון ליש"ט. בקופתה של DGRE מזומנים בסך כולל של כ-50.6 מיליון ליש"ט, נכון לסוף הרבעון הראשון של 2009.