טדי הפקות יפיקו קומדיה חדשה בכיכובו של צביקה הדר

טמירה ירדני למגזין "פירמה": "כבר שנים שקשת מבקשת מאיתנו סיטקום חדש. מצאנו רעיון, ואנחנו בעיצומה של עבודה"

5 שנים לאחר ירידת התוכנית "שמש", חושפת המפיקה טמירה ירדני (טדי הפקות) בראיון ל"פירמה" כי בית ההפקה עובד על סיטקום חדש בכיכובו של צביקה הדר. "כבר שנים שקשת מבקשת מאיתנו סיטקום חדש עם הדר. כמות התסריטים והרעיונות שראינו היא עצומה. לא מכבר מצאנו רעיון שאנחנו מאמינים בו, ובימים אלה אנחנו בעיצומה של עבודה".

לצד הקומדיה עם הדר, מכריזה גם הזכיינית רשת כי "החיים זה לא הכל" תמשיך לעונה שמינית ותהפוך בכך לסדרה בעלת מספר העונות הגדול ביותר בטלוויזיה המסחרית בישראל. "פירמה" יצא לבדוק מדוע הסיטקום הוא הז'אנר "המוקצה" ביותר על המסך הישראלי לאורך השנים. בכתבה מספרים מנהלי התכניות של הזכייניות המסחריות, תסריטאים ומפיקים, על הקושי לבסס הפקה קומית יציבה בישראל, לצד הרצון העז של גופי השידור בתכנים כאלו.

קובי גל-רדאי מרשת מסביר כי "הצלחה של סיטקום קלאסי כמו 'שני גברים וחצי' בארה"ב, מוכיחה שהז'אנר רלוונטי מתמיד. כמו בכל תחומי היצירה, גם בטלוויזיה יש מחזוריות של אופנות. קיימת חזרה ברורה לז'אנר".

הבכירים קושרים זאת גם למצב הכלכלי ולהרגלי הצפייה המשתנים, כגון צפייה דחויה, שמקלים על גופי שידור להשתמש בסיטקום הן כתוכן העומד בפני עצמו משבוע לשבוע ומקל על הצופה לא להתחייב לעלילה, והן כ'פורקן נפשי' בתקופה לא קלה.

לדברי עמיר מאורי, מנהל תחום הדרמה בקשת, "הסיטקום, מבחינת ההצדקה, לא מת ולא ימות. מדובר באבן יסוד בלוח המשדרים של הערוצים המסחריים. אנשים מגיעים לטלוויזיה מכל מיני סיבות, שאחת מהן היא הצורך לפרוק לחצים וליהנות". גל-רדאי מסכים: "הקומדיה היא כלי הנשק העיקרי כרגע של הטלוויזיה לטפל בענייני היום. אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולהגיד: אני מחפש סיטקומים וקומדיות באופן ברור".

* הכתבה המלאה - מחר (ג') בגיליון "פירמה".