חברות הסלולר שוכרות חברות ייעוץ למאבק על הפחתת תעריפי הקישוריות

החברה שתיבחר תבצע עבודה שתשמש מצע לקביעת תעריפים במספר נושאים נוספים בתחום הסלולרי, ובהם התעריף שישלמו מפעילים חדשים שירצו להיכנס לשוק באמצעות שכירת תשתיות מהמפעילים הקיימים

החברות הסלולריות נערכות למאבק בנושא הפחתת תעריפי השלמת השיחה (קישורי גומלין) ברשתות הניידות. כפי שנחשף ב"גלובס", משרדי התקשורת והאוצר סיכמו על פרסום מכרז לשכירת חברת ייעוץ בינלאומית שתבצע את העבודה ותקבע את מסלול ההפחתה בתעריפי השלמת השיחה.

לקראת הבדיקה ולצורך הכנת עבודה נגדית החליטו החברות הסלולריות לשכור אף הן חברות ייעוץ, שיסייעו להן להכין חוות-דעת מכיוון שמדובר במאות מיליוני שקלים שהן מרוויחות מתעריפי השלמת שיחה.

ל"גלובס" נודע כי סלקום שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ אנליסיס, שאיתה היא עובדת גם בנושא התנגדותה לכניסת מפעילים חדשים, פלאפון שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ טאסק, ופרטנר מנהלת מו"מ לשכירת שירותיה של חברת הייעוץ אובום (Ovum).

נסביר כי השנה הסתיים מסלול הפחתת תעריפי השלמת השיחה והם עומדים היום על 23 אג' לדקה - סכום שהוא גבוה מאוד לכל הדעות ויוצר עיוותים כבדים בשוק.

לצורך הדוגמה, לקוחות עסקיים משלמים לדקת שיחה יוצאת מחירים נמוכים מתעריף השלמת השיחה, כך שהמשרדים מבינים שמדובר במקטע מונופוליסטי שיש להתערב במחירו, וכך קבעה גם ועדת גרונאו שבחנה את הנושא.

בין החברות שמשרד התקשורת בוחן שישמשו לו כיועצות לצורך העבודה ניתן למצוא את WIK הגרמנית ואת 'NERA שכבר עבדה עם משרד התקשורת בושא הרחבת התחרות בשוק הסלולרי.

מסתמן כי החברה שתיבחר תבצע עבודה שתשמש מצע לקביעת תעריפים בכמה נושאים נוספים בתחום הסלולרי וביניהם התעריף שישלמו מפעילים חדשים שירצו להיכנס לשוק באמצעות שכירת תשתיות מהמפעילים הקיימים, וכן תיבחן סוגיית מבנה התעריפים בכללותן בעקבות העבודה.