יו"ר רבינטקס באסיפת בעלי האג"ח: "אנחנו נכניס יד לכיס"

אבי ורטהיים: "ההסדר שמוצע זה מה שפורסם במאיה, עם שינויים קטנים" ■ "ההסדר שמוצע הוא לא עגול, מכיוון שכל פעם הייתה דרישה של גוף אחר לתוספת או שינוי"

אסיפת האג"ח שקיימה היום חברת רבינטקס עברה בשקט יחסי, אם כי מחזיקי האג"ח בהחלט לא חסכו בתלונותיהם לגבי הסדר החוב שאותו מציעה להם החברה.

רבינטקס , הפועלת בתחום הביטחוני, רכשה בשנת 2007 את חברת ברטק בארה"ב תמורת כ-0 מיליון דולר, כאשר חלק מכספי האג"ח שימשו לביצוע רכישה זו. בהתאם לתנאים המקוריים של איגרות החוב, אמורה החברה לשלם למחזיקי האג"ח 32 מיליון שקל בסוף החודש.

אבירם ורטהיים, יו"ר רבינטקס, והבעלים של החברה האם, אינספייר, ניסה להסביר לנוכחים באסיפה איך הגיעה רבינטקס למצבה הנוכחי, בו אינה יכולה לעמוד בתשלומי החוב בזמן: "ברטק מייצרת מזומנים, אבל אנחנו לא יכולים למשוך ממנה כסף בשנתיים הקרובות, בעקבות הלוואה בנקאית שנלקחה לצורך רכישת החברה", אמר.

"במצב נורמלי, חברה עם היקף פעילות של 120 מיליון דולר לא צריכה לעשות מאמצים גדולים כדי לגייס או לשנות תזרים בהיקף של 8 מיליון דולר, אבל שוקי ההון סגורים ולכן נאלצנו להגיע לסיטואציה הזו. במאי 2008, עם תשלום הקרן הראשון של האג"ח, חשבנו שאנחנו זהירים ושמרנים, אבל היום לא כל מה שנראה שמרני מתברר ככזה".

לאחר משא ומתן עם מחזיקי האג"ח הגדולים גיבשה החברה הסדר הפורס את תשלומי האג"ח על-ני תקופה ארוכה יותר, כך שהמח"מ שלהן צפוי לגדול בשנה וחצי. לטובת מחזיקי האג"ח ישועבדו מניות חברת הבת בארה"ב בגובה של 32 מיליון שקל, וכחלק מההסדר מציעה החברה גם תוספת הדרגתית של ריבית על פני תקופת האג"ח, שמגיעה עד 3%, וזאת כאשר הריבית הנוכחית על אגרות החוב מסתכמת ב-3.4%.

אחד המשקיעים הפרטיים טען שהריבית שהחברה מציעה כפיצוי היא נמוכה מדי, ונתן כדוגמה את ההסדר שנעשה בחברת הכשרה אחזקות, בו עלתה הריבית שקיבלו מחזיקי האג"ח ל-9%. על כך השיב ורטהיים כי "לכל חברה יש בעיה אחרת, ולא מצאתי שני הסדרים זהים. הבקשה שלנו היא לתוספת מח"מ של שנה וחצי, וההסדר המוצע הוא פרופורציונאלי לבקשה".

"הפכנו כל אבן כדי לא להגיע לאסיפה", אמר ורטהים, "ובין השאר בחנו גם את אפשרות מכירת החברה. אם היה מספיק זמן, ייתכן שהיינו מצליחים למכור אותה אבל מדובר בתהליך ארוך".

במסגרת ההסדר המתגבש צפויה החברה לשלם למחזיקי האג"ח בסוף החודש 10 מיליון שקל, כאשר בכוונת החברה לממן חלק מהתשלום הזה על-ידי גיוס הון בהנפקת זכויות. "נדאג להלוואת גישור עד להנפקת הזכויות, ואנחנו (אינספייר, בעלת השליטה, ר.ש.) מתחייבים להכניס יד לכיס ולהשתתף בה".

בסיום האסיפה הוחלט על העמדת הצעת ההסדר להצבעה של מחזיקי האג"ח, שנסחרות כיום בתשואה של 38%. החלטת המשקיעים האם לקבל את ההסכם או לדחות אותו, תתקבל בתחילת השבוע הבא.