שקם אלקטריק תטפל באופן עצמאי בתקציב הפרסום שלה בפרינט

מדובר בבשורה לא טובה למשרד הפרסום זרמון-גולמן, שיטפל מעתה רק בפעילות התדמיתית של הרשת

מכה לזרמון-גולדמן: שקם אלקטריק שבבעלות אלקטרה מוצרי צריכה עוברת לטפל בכל תקציב הפרינט שלה באופן עצמאי - כך נודע ל"גלובס". בשלב זה לא מופסקת רשמית ההתקשרות עם המשרד, והוא אמור להיות אמון על פעילות תדמיתית - אם תעשה כזאת.

עוד נודע כי המהלך מתרחש לאחר שאלקטרה מוצרי צריכה הקימה את "אלקטרה מדיה" - חברת מדיה שאמורה לרכז את כל פעילות המדיה של הזרועות השונות בחברה - בעיקר מול העיתונות.

הפרסום של שקם אלקטריק התבסס בעבר בעיקר על העיתונות הכתובה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2006, בזמן שהתקציב טופל בבאומן-בר-ריבנאי, היווה הפרסום בעיתונות 74% מהיקף הפרסום של הרשת. באותה תקופה פרסמו הרשתות באופן קבוע בעיקר פרסום מכירתי.

בתחילת 2007 ביצעה הרשת את מה שכינתה אז "השקה לשפה שיווקית חדשה", תחת הקונספט: "שקם אלקטריק - תמיד מקבלים יותר". השקת השפה כללה גם קמפיין טלוויזיה בכיכובו של השחקן רון שחר, תחת הסיסמה "שקם אלקטריק - תמיד לפני כולם".

לקראת מארס 2007 חל שינוי נוסף בהתנהלות הפרסומית של החברה: שקם אלקטריק הפסיקה את ההתקשרות עם באומן-בר-ריבנאי והעבירה את התקציב לטיפולו של זרמון-גולדמן.

את השינוי בתמהיל המדיה ניתן היה לראות תוך חודשים ספורים: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי כבר ב-2007 קפץ נתח הטלוויזיה בתמהיל הרשת ל-44% אל מול 54% לעיתונות. היקף הפרסום של הרשת באותה שנה עמד על כ-3.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

ב-2008 גדל התקציב משמעותית - וכך גם ההשקעה בטלוויזיה. סך תקציב הרשת עמד על 5 מיליון דולר, נתח הטלוויזיה הגיע ל-48%, ונתח העיתונות התכווץ ל-42%.

כשקיבל זרמון-גולדמן את התקציב היו בענף רבים שדיברו על כך כי מדובר בהעמקת הקשר האישי של הפרסומאי אילון זרמון עם דני זלקינד, מבעלי אלקטרה. אותו זלקינד ישמש שנתיים מאוחר יותר הטריגר למריבה שהתפתחה למכות בין הדר גולדמן לספי שקד באירוע המדובר במסעדת הקנטינה.

עתה נראה כי הרשת מתעתדת לחזור לפרסם במתכונת הדומה יותר לזאת שאפיינה אותה בעבר. לא ברור כמה כסף יושקע בתדמית או בטלוויזיה, אך בכל מקרה גם אם תמהיל המדיה יישאר דומה לזה של 2008 - מדובר באובדן נתח משמעותי לזרמון-גולדמן.

שקם אלקטריק נמצאת בבעלות קבוצת אלקטרה, תחת אלקטרה מוצרי צריכה. פעילות החברה כוללת את רשת שקם אלקטריק ורשת סנסור (כולל תת-המותג "ביג סנסור" ואלקטרה מזגנים, שפעילותה הפרסומית מתנהלת באמצעות JWT ישראל).

מזרמון-גולדמן לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.