איריס דרור עוזבת כל תפקידיה בקבוצת אריסון ותיפרד מכל הדירקטוריונים בהם ישבה; מקורות יודעי דבר: פוטרה על ידי שרי אריסון

דרור שימשה ראש תחום שפה ותקשורת בקבוצת אריסון בשמונה השנים האחרונות ■ שרי אריסון: "אני מודה לאיריס על עבודתה המסורה" ■ בראיון בלעדי למגזין "ליידי גלובס" אמרה דרור: "אני אשה עוצמתית ויודעת היום שאוכל להצליח גם בלי שרי, בכל מקום" ■ מסתמנת פשרה בפועלים

איריס דרור, ראש תחום שפה ותקשורת בקבוצת אריסון, עוזבת את תפקידה בקבוצה לאחר 8 שנים - מקורות יודעי דבר אמרו כי דרור פוטרה על ידי בעלת השליטה בקבוצה שרי אריסון "כי היא לא התאימה לארגון".

דרור תישאר חברה בדירקטוריונים של בנק הפועלים וקבוצת מלח לתקופה נוספת של כמה חודשים.

באופן רשמי מוגדרת עזיבתה כהחלטה משותפת שלה ושל שרי אריסון. אריסון אמרה היום, כי היא "מודה לאיריס על עבודתה המסורה ותרומתה לקבוצה".

איריס דרור אפרת פלד שרי אריסון / צלם: סיון פרג'
"חבורת אריסון" בימים טובים יותר. מימין: איריס דרור, אפרת פלד, שרי אריסון

פלד תהיה המקורבת ביותר לשרי אריסון

יצוין כי מינויה של דרור כדירקטורית בבנק הפועלים היה שנוי במחלוקת ועורר אי נוחות בבנק ישראל, למרות שהפיקוח על הבנקים אישר את המינוי. אי הנוחות נבעה מכך שלדרור אין ניסיון בענף הבנקאות או רקע פיננסי כלשהו. לאחר שתעזוב דרור את תפקידה, תהיה פלד הדמות המקורבת ביותר לאריסון.

מעמדה של דרור התחזק במיוחד בשנה האחרונה, על רקע עזיבתו של רני רהב את תפקיד הדובר של אריסון. עזיבתו של רהב שכיהן בתפקיד שנים רבות, נעשתה בעידודה של דרור.

עזיבתה של דרור מתרחשת בימים סוערים העוברים על אריסון. לאחרונה התבקשה אריסון להביא לסיום תפקידו של דני דנקנר המכהן כיו"ר בנק הפועלים, שבשליטתה. אריסון סירבה לבקשה, מה שגרם לחיכוכים קשים בין אריסון לבנק ישראל. אריסון תקפה בחריפות את בנק ישראל, ואף פנתה בנושא למבקר המדינה. יחד עם זאת, נראה כי הצדדים הולכים וקרבים לפשרה, שתכלול בסופו של דבר את עזיבתו של דנקנר.

נזכיר כי כבר בהצעת הפשרה הראשונה, הציע עו"ד רם כספי לערוך שינויים בהרכב הדירקטוריון על מנת להכניס אנשים מתאימים יותר, המקובלים על בנק ישראל. אמירה זו נחשבה כמכוונת לדרור.

אפרת פלד / צלם : פלאש 90
המקורבת ביותר לאריסון, החל מהיום? אפרת פלד

דרור ל"ליידי גלובס": "יכולה להצליח גם בלי שרי"

בראיון שהעניקה דרור למגזין "ליידי גלובס" בתחילת אפריל השנה, היא אמרה: "אני מרגישה מוחמאת ושמחה, שנפלה בחלקי זכות לעבוד ליד אישה מאוד ערכית, רתומה לעשייה חיובית, בעלת כוח ועוצמה ומקרינה חום כשרי אריסון. אין ספק שזה מחמיא לי שהיא בחרה בי וסומכת עליי. אני מקשיבה לה בהערכה רבה, כי שרי מקדימה את זמנה בחזונה ורואה למרחקים איך יתפתחו הדברים ולאיזה כיוון לפנות. לא תמיד היא פופולרית, והאמת שלה מעוררת לפעמים ציניות, ובכל זאת היא אומרת כל מה שהיא חושבת ואני מתחברת לזה, כי גם אני כזאת.

"אני בעצמי אישה עוצמתית, וזו הזדמנות מאוד גדולה בשבילי להשפיע באמצעות כוחה והשפעתה של שרי. היא לא מרגישה מאוימת מאנשים עוצמתיים ודעתניים, אלא להיפך, וזה עוד פן בגדולתה. אני נהנית מכך שאני יכולה איתה להיות עצמי - דעתנית, לא חוסכת את עמדותיי, ולכן תמיד יש בין שתינו דיאלוג מאוד פורה. אני מודעת לעוצמה שיש בלעבוד בצמוד לשרי, אבל מסתכלת על זה ביתר הרחבה, להוביל ביחד משהו גדול".

כאשר נשאלה דרור לאן מועדות פנייה, אמרה: "אני חושבת שיש לי עוד הרבה פסגות שאני רוצה לכבוש בקבוצה - הישגים תקשורתיים, עשייה בנושא הקיימות. אבל היום אני יודעת שאוכל להצליח גם בלי שרי, בכל מקום. אני מאמינה שהדברים מגיעים לפתחנו ומבחינתי רק השמים הם הגבול".

דרור גילתה גם בראיון כי "אני זו שהמלצתי לשרי אריסון להשתחרר מהיחצ"ן רני רהב - צעד שהועיל מאוד לתדמית שלה".

הראיון הבלעדי במגזין "ליידי גלובס" נחשב כאחד הקטליזטורים להתפתחות המשבר הנוכחי שחווה צמרת בנק הפועלים ובעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, מול בנק ישראל והפיקוח על הבנקים.