סגן יו"ר ה'פד', דונלד קוהן: מהלכי הבנק המרכזי יתרמו טריליון דולר למשק האמריקני במהלך השנים הקרובות

קוהן אמר גם כי הבנק המרכזי זקוק ל"תוכנית פעולה מובנית" להידוק האשראי ברגע שהכלכלה תתאושש ■ יו"ר ה'פד' של פילדלפיה, צ'ארלס פלוסר,חושש כי הוספה של אג"ח למאזן מגבירה את הסכנה להיווצרות אינפלציה גבוהה

סגן יו"ר הפדרל ריזרב, דונלד קוהן, העריך כי המהלכים של ה'פד' לרכישת אג"ח ממשלתיות ואג"ח מגובי משכנתאות, ביחד עם הכנסות של 175 מיליארד דולר ממיסים, עשויים לתרום טריליון דולר למשק האמריקני במהלך השנים הקרובות.

קוהן, שנאם אתמול (שבת) בדיון על נושאים מוניטרים שנערך באוניברסיטת פרינסטון, תמך בתגובה של ה'פד' למשבר החמור ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30'. סגן יו"ר ה'פד' אמר גם כי הבנק המרכזי זקוק ל"תוכנית פעולה מובנית" להידוק האשראי ברגע שהכלכלה תתאושש.

"הנתונים הראשוניים שהתפרסמו מצביעים על כך שעד כה התוכנית שלנו עובדת". ב-JP מורגן מעריכים כי הערותיו של קוהן מרמזים על כך שה'פד' יאריך וירחיב את מהלכיו לרכישת אג"ח.

כלכלנים אחרים, ובהם יו"ר ה'פד' של פילדלפיה, צ'ארלס פלוסר, טוענים כי הוספה של אג"ח למאזן מגבירה את הסכנה להיווצרות אינפלציה גבוהה.

ה'פד' נמצא בעיצומו של מהלך לרכישת 300 מיליארד דולר באג"ח ארוך טווח של ממשלת ארה"ב, שצפוי להסתיים בספטמבר השנה. ההחלטה התקבלה בישיבה של הועדה המוניטרית של הפדרל ריזרב (FOMC) שנערכה בחודש מארס.