לקראת יום השמיעה: 14% מלקויי השמיעה הם מובטלים המחפשים עבודה, לעומת 7% בכלל האוכלוסייה

כך עולה מסקר של במשרד התמ"ת בשיתוף ארגון "בקול" ■ 38% מהמועסקים עם לקות שמיעה חוו אפליה בעבודה

לקויי שמיעה מתקשים במציאת עבודה: 14% הם מובטלים המחפשים עבודה, לעומת 7% בכלל האוכלוסייה. כך עולה מסקר בנושא לקויי השמיעה בישראל, שנערך על-ידי המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה שבמשרד התמ"ת בשיתוף ארגון "בקול", לקראת יום השמיעה הארצי שיחול מחר (ב'), שמטרתו הגברת המודעות לנושא הירידה בשמיעה והצגת החידושים בתחום.

81% ממחפשי העבודה דיווחו כי לקות השמיעה מקשה במידה רבה או במידה רבה מאוד על מציאת מקום עבודה. עוד עולה מהסקר כי 38% מהמועסקים עם לקות שמיעה חוו אפליה או יחס לא הוגן בעבודה, 44% מהגברים ו-31% מהנשים. כמו כן, 35% סבורים כי לקות השמיעה פוגעת בסיכוייהם להתקדם בעבודה.

5% בלבד מלקויי השמיעה האקדמאים מועסקים בתפקיד ניהולי, בהשוואה ל-13% מהאקדמאים בכלל האוכלוסייה. פחות מ-30% מלקויי השמיעה המועסקים חשים כי לקות השמיעה פוגעת בתפקודם בעבודה. לעומת זאת, 7% דיווחו שלקות השמיעה מהווה דווקא יתרון במקום עבודתם. מלקויי השמיעה המועסקים דיווחו כי במקום עבודתם מועסקים אנשים נוספים עם לקות שמיעה.

44% בלבד מלקויי השמיעה המועסקים מודעים לכך שהמדינה נותנת סיוע כספי למעסיקים בכדי להתאים את מקום העבודה לעובדים בעלי לקות שמיעה. 30% מאנשים עם לקות שמיעה המועסקים דיווחו כי לקות השמיעה מקשה עליהם ביצירת קשרים חברתיים במקום עבודתם.

למעלה מ-80% ממרכיבי מכשיר שמיעה או שתל דיווחו שהמכשיר שיפר את איכות החיים שלהם במידה רבה או במידה רבה מאוד, בהשוואה למצבם ללא המכשיר. הסקר נערך בקרב מדגם של 2,500 אנשים לקויי שמיעה מתוך מאגר של כ-6,600 אנשים עם לקות שמיעה הנמצא בארגון בקול, ארגון כבדי השמיעה והמתחרשים בישראל.