888 ו-PartyGaming מתמודדות על רכישת חברת בינגו לפי שווי של 111-175 מיליון דולר

כך מדווח ה"טיימס" הבריטי ■ הנרכשת הפוטנציאלית היא Cashcade הבריטית שרשמה אשתקד הכנסות של 72 מיליון דולר ורווח נקי לפני מס והוצאות מימון של 19.6 מיליון דולר

עם סגירת השוק האמריקני היה ברור לחברות ההימורים המקוונים, שבין אם ירצו בכך ובין אם לאו, הן יהיו חייבות לרכוש אחרות כדי לצמוח, ובמיוחד אם ברצונן לשחזר את רמת ההכנסות אליה הרגילו את ציבור המשקיעים בטרם נסגר בפניהן השוק האמריקני. ואכן, לא עבר הרבה זמן ומפעילת הקזינו המקוון הגדול בעולם, 888 הישראלית, רכשה חברת בינגו קטנה, ופלייטק , נציגה ישראלית נוספת בענף, רכשה נכסים של חברה מתחרה, ורק PartyGaming, מפעילת אתר הפוקר המקוון הגדול בעולם, נותרה מאחור ושמרה את ארנקה סגור.

ובכן, בימים אלו נראה כי מגמת הקונסולידציה בענף, והתחרות על ליבן של נרכשות פוטנציאליות בידי ענקיות כמו 888, תופסת תאוצה, ולראיה ידיעה שפורסמה הבוקר במהדורה המקוונת של ה"טיימס" הבריטי. לפי הידיעה, 888, שנמצאת בשליטת האחים אבי ואהרון שקד, ו-PartyGaming, הן בין החברות המתמודדות על רכישת מפעילת אתרי בינגו פרטית בריטית שעונה לשם Cashcade, אשר אחד מבעלי מניותיה הוא קבוצת המדיה News&Media.

888, נזכיר, נסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 559 מיליון דולר, ואילו PartyGaming נסחרת לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר. לשתי החברות, בדומה ליתר עמיתותיהן בענף, אין בעיה של תזרים מזומנים, אך קופת המזומנים של PartyGaming צפויה להתכווץ בשלוש השנים הקרובות, לאחר שהחברה הגיעה לפשרה עם משרד המשפטים האמריקני, לפיה תשלם קנס של 105 מיליון דולר בגין פעילות קודמת שלה בשוק האמריקני. גם 888 צפויה להגיע לפשרה דומה, אם כי במקרה זה טרם פורסמה הודעה רשמית של החברה.

כך או אחרת, ועד שגם המקרה של 888 ייפתר, מתחרות שתי החברות על ליבה של Cashcade, שלפי ה"טיימס" שווייה יכול לנוע בין 70 ל-100 מיליון ליש"ט (בין 111 ל-175 מיליון דולר), והן אמורות להגיש את הצעותיהן במהלך השבוע הנוכחי. אם וכאשר תימכר Cashcade, כך לפי ה"טיימס", תמורת המכירה תקל על מאזני News&Media, שנקלעה לאחרונה לרמות מינוף גבוהות מבעבר.

עם זאת, ייתכן כי 888 ו-PartyGaming אינן היחידות שיגיעו לקו הגמר. לפי הערכות אנליסטים, גם סוכנות ההימורים האירית Paddy Power צפויה להגיש הצעה לרכישת Cashcade, מספר שבועות אחרי שרכשה את Sportsbet, מפעילת הימורי ספורט אוסטרלית, תמורת 38 מיליון דולר.

Cashcade ידועה בעיקר בזכות המותג Foxybingo שנחשב לאחד מאתרי הבינגו המקוונים הפופולריים ביותר באנגליה. החברה רשמה אשתקד הכנסות של 45 מיליון ליש"ט (72 מיליון דולר), ורווח לפני הוצאות מימון ומס של 12.3 מיליון ליש"ט (19.6 מיליון דולר).

לפי הידיעה ב"טיימס", לחברה הישראלית יש סיכוי לא רע להגיע לקו הגמר ולרכוש את Cashcade, על רקע העובדה כי השתיים משתפות פעולה, כש-888 מספקת לראשונה תוכנות על בסיסן מפעילה Cashcade חלק מאתריה. 888 בחרה שלא להגיב לידיעה.