אבוג'ן במשא ומתן מתקדם לשיתוף פעולה נוסף בתחום הזרעים הביוטכנולוגיים עם חברה נוספת

המדובר בפרויקט משותף לגילוי ואפיון גנים בעלי פוטנציאל לשיפור תכונת מטרה מרכזית לגידולים חקלאיים ■ צופה כי ההסכם ייחתם במהלך השבועות הקרובים

אבוג'ן הודיעה היום (ב') כי היא נמצאת בשלבי משא ומתן מתקדמים עם חברה נוספת, מהחברות הגדולות והמובילות בעולם לייצור ושיווק זרעים, להסכם שעניינו פרויקט משותף לגילוי ואפיון גנים בעלי פוטנציאל לשיפור תכונת מטרה מרכזית לגידולים חקלאיים.

הפרויקט יתמקד במספר גידולים, בינהם בגידול שהינו אחד מהגידולים המרכזיים בעולם בתחום הזרעים הביוטכנולוגיים.

בהתאם להבנות אשר גובשו בין הצדדים עד כה, תספק אבוג'ן לחברת הזרעים כמות מסוימת של גנים, אשר יאותרו על ידה כבעלי פוטנציאל לשיפור תכונת המטרה. חברת הזרעים תקבל רישיון בלעדי לגנים אלו לשימוש במספר גידולים, ותבחן את השפעתם של הגנים במסגרת תוכניות המחקר והפיתוח שלה. במידה שאחד או יותר מהגנים יביא לשיפור בעל ערך מסחרי של תכונת המטרה באחד או יותר מהגידולים המורשים לשימוש בלעדי של חברת הזרעים, עשויה החברה לפתח מוצר מסחרי המכיל גן זה.

במסגרת ההבנות שגובשו עד כה, חברת הזרעים תשלם לאבוג'ן תשלומי מחקר במהלך תקופת הפרויקט, תשלומי אבן דרך, בכפוף להשלמת שלבים שונים בפיתוח זרעים ביוטכנולוגיים המכילים את הגנים, על ידי חברת הזרעים, וכן תמלוגים מהכנסות עתידיות ממכירות זרעים ביוטכנולוגיים המכילים את הגנים, אם וכאשר ימוסחר מוצר כאמור. חלקה של אבוג'ן בפרויקט צפוי להימשך כ- 18-22 חודשים ממועד חתימת ההסכם המחייב.

אבוג'ן צופה כי המשא ומתן יסתיים וההסכם ייחתם במהלך השבועות הקרובים.