בית המשפט הורה לארזים: "שלמו למחזיקי אג"ח ב' ו-ג' כפי שהתחייבתם"

חברת הנדל"ן של מאיר גורביץ' צריכה לשלם למחזיקי האג"ח את התשלום הקרוב בסך 53 מיליון שקל ■ החברה נקלעה לקשיים עקב המשבר באנגליה, אך הדגישה כי ביכולתה לשלם את הריבית והקרן לכל מחזיקי האג"ח בזמן

"את מוצא פיך - שמור", במילים אלה הבהיר היום (ד') השופט יהודה זפט לחברת ארזים כי עליה לשלם בזמן את התשלום הקרוב למחזיקי אגרות החוב מסדרה ב' ו-ג' . חברת הנדל"ן נאלצה למשוך את פנייתה לבית המשפט שיורה לה האם לשלם למחזיקי האג"ח את התשלום הקרוב בסך 53 מיליון שקל.

בדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נכחו, מלבד נציגי חברת ארזים, גם נציגי רשות ניירות ערך ועוה"ד אלון בנימיני ורענן קליר, המייצגים את סדרות האג"ח ב' ו-ג'. את סדרה ד', מייצג עו"ד עופר שפירא. השופט זפט אמר לחברת ארזים כי בית המשפט אינו חברת ביטוח, ותהה מדוע הפניה אליו נעשתה מלכתחילה.

חברת הנדל"ן הנמצאת בשליטת מאיר גורביץ' עדיין לא פרסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון של השנה, אך נקלעה לקשיים בעקבות המשבר באנגליה. ברקע עומדים חששות כבדים של מחזיקי האג"ח מיכולת החזר החוב של החברה, למרות שהנהלת ארזים הדגישה בחודשים האחרונים כי יש ביכולתה לשלם את הריבית והקרן לכל מחזיקי האג"ח בזמן.

בין מחזיקי האג"ח מהסדרות השונות התגלע לאחרונה ויכוח, כיוון שבסדרות ב' ו-ג' מרבית התשלומים קרובים יחסית, ואילו האינטרס של סדרה ד' שונה כיוון שהחזר הקרן רחוק יותר.

אגרות החוב של החברה נסחרות בתשואת זבל, אך רשמו שיפור בחודשים האחרונים. מניית ארזים זינקה ב-288% מתחילת השנה.