מנרב סיכמה את הרבעון הראשון ברווח של 77 מיליון שקל - רשמה רווח הון של 70 מיליון שקל בעסקת אגרוגרין

הכנסותיה של מנרב ברבעון הראשון צמחו בכ-47% והסתכמו בכ-170 מיליון שקל ■ מלבד הגידול בהכנסות ממגזר הייזום ובניה למכירה, רווח ההון נוצר מהשלמת השלב הראשון בעסקה למכירת זכויותיה של מנרב באגרוגרין

הכרה בהכנסה ממסירת דירות במגזר ייזום ובנייה הביאה לצמיחה של 47% בהכנסות חברת מנרב ל-170 מיליון שקל. אברהם קוזניצקי, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה, אמר היום (א'): "חרף המצב הכלכלי העולמי המשפיע על השווקים הפיננסיים בכלל ועל שוק הנדל"ן בפרט, אנו עדים לשיפור התפעולי בחברה, ובנוסף רשמנו רווח ותזרים משמעותי ממכירת זכיותינו בחברת אגרוגרין, עיסקה שתספק למנרב משאבים כספיים נוספים לכניסה לפרויקטים חדשים ושמירה על מגמת הצמיחה בעסקי החברה".

מגזר העבודות הקבלניות שמר על היקף פעילות דומה לתקופה המקביל, כשההכנסות לרבעון הדוח הסתכמו ב-83 מיליון שקל. ההכנסות מחיצוניים גדלו ב-13% ל-76 מיליון שקל. הגידול התאפשר הודות להתקדמות בביצוע הזמנות, בהיקף של מעל 350 מליון שקל, שהתקבלו בשנת 2007.

ההכנסות מייזום ובניה למכירה הסתכמו ב-75 מליון שקל, פי 3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע ברובו מעיתוי זקיפתם לדוח רווח והפסד של פרויקטי המגורים. ברבעון הנוכחי נזקפו לראשונה הכנסות משלב שני בפרויקט מגורים בכפר סבא.

ההכנסות מנכסים מניבים ומהפעלת מכוני טיהור שפכים הסתכמו ברבעון ב-8 מליון שקל, ירידה של 33% לעומת התקופה המקבילה. עיקר הירידה בהכנסות נבע מסיום תקופת ההפעלה של מכון טיהור השפכים בנתניה בשנת 2008.

בשורה התחתונה רשמה מנרב ברבעון הראשון של 2009 רווח של 77 מיליון שקל לעומת הפסד של 7.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. השיפור בעיקר כתוצאה מהכרה ברווח ממכירת הזכויות בפעילות אגרוגרין, אך גם בנטרול ההשפעה, ניכר גידל משמעותי ברווח התפעולי ברבעון הנוכחי ביחס לרבעון המקביל הודו לגידול ממגזר הייזום ובניה למכירה.

בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים, השקעות ופיקדונות לזמן קצר בסך של כ-350 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בהיקף של 4 מיליון שקל.

מנרב עוסקת בענף הנדל"ן על כל תחומיו בישראל ובפעילות בתחום המגורים בחו"ל. בחודשים האחרונים זכתה מנרב במספר פרויקטים קבלניים בישראל. בין היתר, מקימה החברה את בית הספר להנדסה ומדעי המחשב בקמפוס גבעת רם בירושלים , וכן זכתה בפברואר במכרז, בעקבותיו תבצע עבודות תשתית למסילת רכבת ת"א-ראשל"צ מערב בקטע תל גיבורים.

העסקה שהשפיעה בצורה משמעותית על הדו"ח נחתמה בינואר השנה: למכירת כל זכויות מנרב תשתיות בקשר עם פעילות ומוצרי אגרוגרין - פיתוחים ומוצרים בתחום הדברה ביולוגית של מזיקים בחקלאות, כאשר כל הסכם מתייחס לקו מוצרים אחר.

במארס הקונה שילמה למנרב 108 מליון שקל שבגינה נוצר לחברה רווח לאחר מס בסך של כ-69 מליון שקל. מנרב צפויה לקבל תמורה נוספת, בכפוף לעמידה במספר אבני דרך המותנות בין השאר בקבלת אישור של רשויות רגולטוריות בחו"ל. החברה צופה שכל אבני הדרך הנ"ל יתקבלו בתוך כארבע שנים ממועד ההשלמה ואז תרשום רווח נוסף (לאחר מס) של כ-55 מיליון שקל מהתמורה הנוספת.

מנרבמנרב