גילת מפטרת עוד עשרות עובדים ומקצצת את שכר העובדים הנותרים

חלק ניכר מעובדי גילת הם בישראל, ומטבע הדברים גם רוב המפוטרים בסבב הנוכחי יהיו עובדים מהארץ ■ בסך הכל מפטרת החברה כ-3%-4% מסך כוח-האדם שלה ■ במקביל, שכר עובדי גילת יקוצץ ב-5%-10% נוספים

סבב שני של קיצוצים בגילת לוויינים: החברה כינסה היום (א') את עובדיה והודיעה להם על פיטורי כמה עשרות עובדים וקיצוצים בשכר - כך נודע ל"גלובס".

גילת, בניהולו של עמירם לוינברג, מפתחת תחנות לוויין זעירות שמשמשות לתקשורת ומספקת שירותים נלווים. לאחר שבסוף השנה שעברה פוטרו מהחברה כ-40 עובדים, רובם בישראל, ושכר העובדים הנותרים קוצץ ב-10%-15%, החברה מפטרת היום עוד עשרות עובדים.

חלק ניכר מהעובדים של גילת הם בישראל, ומטבע הדברים גם רוב המפוטרים בסבב הנוכחי יהיו עובדים מהארץ. בסך הכל מפטרת החברה כ-3%-4% מסך כוח-האדם שלה. בסוף שנת 2008 העסיקה גילת 966 עובדים, מתוכם כ-400 בישראל.

במקביל, שכר עובדי גילת יקוצץ ב-5%-10% נוספים (לעובדים המשתכרים מעל ל-10 אלף שקל), וחלק מהקיצוץ יהיה באמצעות יום חופשה ללא תשלום שהעובדים יחויבו לנצל מדי חודש. גילת צפויה לחסוך כתוצאה מהמהלך סכום של כמה מיליוני דולרים בשנה. עם זאת נראה שהיא תיאלץ לרשום הוצאות חד-פעמיות בשל תשלומי פיצויים למפוטרים, בדומה לרבעון האחרון של שנת 2008.

גילת נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 140 מיליון דולר. ברבעון הראשון של השנה החברה חזרה לרווחיות כשרשמה רווח נקי של 238 אלף דולר (466 אלף דולר על בסיס Non-GAAP). זאת, למרות ירידה של 13.8% בהכנסות לרמה של 60.8 מיליון דולר.