שאול אלוביץ, הבעלים של יורוקום ו-012 סמייל, מנהל מגעים ראשוניים עם בעלי המניות של פרטנר ובזק

פנה לבנק לאומי כדי שיוביל קונסורציום למימון העסקה שנאמדת במיליארדי שקלים ■ עם זאת, אלוביץ לא פוסל על הסף גם אפשרות לרכוש את HOT, למרות שכניסת המשקיע הצרפתי פטריק דרהי לחברה מקטינה את הסיכוי לכך

איש העסקים, שאול אלוביץ, הבעלים של יורוקום ושל 012 סמייל, מנהל מגעים ראשוניים עם בעלי המניות של פרטנר ובזק במסגרת כוונתו להרחיב את עסקי התקשורת שלו. ל"גלובס" נודע כי אלוביץ אף החל לבדוק את אופציות המימון של עסקה כזו, ובדק אם בנק לאומי יהיה מוכן להוביל קונסורציום של בנקים עבור מטרה זו. גורמים מקורבים לאלוביץ אמרו כי מדובר במגעים ואין עדיין משא-ומתן פורמלי שאפשר או צריך לדווח עליו.

ביניים

מקורביו של אלוביץ אומרים כי השנה הוא מתכנן לרכוש את אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל, כשהעדיפות היא כאמור לפרטנר או לבזק. עם זאת, אלוביץ לא פוסל על הסף גם אפשרות לרכוש את HOT , למרות שכניסתו לאחרונה לחברת הכבלים של המשקיע הצרפתי, פטריק דרהי, מקטינה את הסיכוי.

אלוביץ מנסה להרחיב את אחיזתו בענף התקשורת מזה שנים, אך הנקודה שממנה ואילך צפויים להתבצע מהלכים משמעותיים בעניין היא סיום הדיונים המשפטיים סביב האחזקה המשותפת לו ולבזק בחברת yes. אלוביץ או בזק יצטרכו לצאת מהחברה, כשההנחה היא שיהיה זה אלוביץ, משום שבזק רואה ב-yes נכס אסטרטגי לעסקי הקבוצה.

על רקע נושא הבעלות ב-yes, צצה האפשרות לכך שאלוביץ יקנה את בזק על מנת לפתור את בעיית האחזקות בחברת הלוויין. פורמלית הצדדים לא מדברים ביניהם, אך בצורה לא פורמלית השיחות נמשכות.

שוויה של פרטנר בשוק עומד על 10.4 מיליארד שקל, ושל בזק - 19.5 מיליארד שקל. בפרטנר שולטת האצ'יסון ומחזיקה בה 51%, ובבזק גרעין השליטה בשיעור של 40% נמצא בידי קבוצת אייפקס-סבן-ארקין. אם אלוביץ ירצה לרכוש את אחת מהחברות - הוא יצטרך לשלם סכומי-עתק, וסביר להניח שיזדקק לשותפים כדי לבצע עסקה כזו, במיוחד במקרה של בזק.

בעבר בחנה פרטנר את האפשרות לרכוש את 012 סמייל כדי לקצר את כניסתה לתחום התקשורת הקווית והאינטרנט, אך המגעים לא הבשילו. לדברי מקורבי אלוביץ, הסיכוי שהיום תהיה עסקה בין פרטנר לאלוביץ היא בכיוון אחד - שאלוביץ ירכוש את פרטנר בעסקה שכנראה תכלול גם החלפת מניות עם 012 סמייל.

שאול אלוביץ סירב להגיב לדברים.

גרף