גרין-רואד גייסה עוד 15 מיליון ד': "כשמכים את התחזיות כל שנה, אפשר להביא עוד כסף"

החברה, שמספקת אינדיקטורים להתנהגות הנהג על הכביש, גייסה לפני פחות משנה 17.5 מיליון דולר בהובלת המיליארד הבריטי ריצ'רד ברנסון

חברת GreenRoad משלימה סבב גיוס נוסף בהיקף של כ-15 מיליון דולר. גיוס זה מצטרף להשקעה בהיקף של כ-17.5 מיליון דולר, אותה השלימה החברה לפני פחות משנה בהובלת המיליארד הבריטי ריצ'רד ברנסון.

את הגיוס הנוכחי הובילה קרן DAG Ventures, משקיעה חדשה בחברה, ולצידה השתתפו המשקיעים הקיימים - הקרנות בנצ'מרק ישראל, וירג'ין של ברנסון, Amadeus ו-Balderton. בסך-הכל גייסה החברה עד כה כ-38 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

גרין-רואד, שהוקמה בשנת 2002 על-ידי עופר רז והוד פליישמן, מנצלת את הפרוטוקול הפנימי ברכב כדי לקבל פרמטרים על ביצועיו ולנתח לפיהם את התנהגות הנהג.

שמה של החברה מתייחס גם למערכת שפיתחה, שמספקת אינדיקטורים להתנהגות הנהג על הכביש לפי שלושה צבעים - ירוק (שמסמל נהיגה בטוחה), וצהוב ואדום, שמספקים את דירוג הבטיחות של הנהג. המוצר של החברה הוא לוח מחוונים עם שלושת הצבעים. כך, כאשר נהג מבצע תמרון מסוכן, האור האדום מהבהב.

הקשר לטרנד הירוק מגיע באמצעות צמצום צריכת הדלק ותאונות הדרכים. על-פי המספרים שמפרסמת גרין-רואד באתר שלה, התנהגות הנהג יכולה להשפיע על גידול של עד 33% בצריכת הדלק ועד 95% מהתאונות.

גרין-רואד מעידה כי היא תורמת ללקוחותיה בהפחתה של 54% בתאונות ושל 7% בעלויות הדלק. האסטרטגיה שלה מתרכזת בשלושה סוגי לקוחות: ציי רכב של חברות גדולות, לקוחות פרטיים וחברות המספקות ביטוח רכב.

עוד 60 ציי רכב הצטרפו

החברה מעסיקה כיום כ-65 עובדים, רובם בישראל, והמטה שלה ממוקם בקליפורניה עם משרדים באור יהודה ובלונדון. כתוצאה מהצטרפות הקרן DAG לרשימת המשקיעים, יצטרף לדירקטוריון החברה נציג מטעמה - ניק פיאנים.

"כשיש חברות שמכות את התחזיות שנה אחרי שנה, אפשר להביא עוד כסף", אמר בהתייחס לגיוס אלי וורטמן, יו"ר החברה ושותף-מנהל בקרן בנצ'מרק ישראל.

לדבריו, בשנה האחרונה החברה חדרה ל-60 ציי רכב, בעיקר בארה"ב, "זה זמן טוב להרחיב את הפעילות", הוא אומר, "החברה גדלה בצורה מרשימה. אנחנו רואים אותה כחברה שיכולה להיות בתוך כמה שנים אחד מהסטארט-אפים הגדולים בישראל, עם היקף מכירות של מעל ל-100 מיליון דולר בשנה".