הנפט טיפס בעוד 3.4% ומחירו נקבע ב-68.58 דולר לחבית - הגבוה ביותר מאז נובמבר

מחיר הנפט טיפס ב-30% במהלך חודש מאי - העלייה החודשית החדה ביותר מאז 1999 ■ מחירו של הכסף עלה במאי ב-27% - העלייה החודשית החדה ביותר מזה 22 שנה

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה ביולי טיפס הערב (ב') בעוד 3.4% ומחירו נקבע ב-68.58 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-4 בנובמבר 2008, כך שמחירו הנוכחי מעיד על רמת שיא בשנת 2009 וזאת במקביל לראלי הנמשך בשווקים הפיננסים המתבסס על שיפור בחלק מנתוני המאקרו בארה"ב, אירופה ואסיה.

מחיר הנפט טיפס ב-30% במהלך חודש מאי - העלייה החודשית החדה ביותר מאז 1999. מחיר הכסף עלה ב-27% - העלייה החודשית החדה ביותר מזה 22 שנה, ומחיר הזהב נסחר כעת בשיא של שלושה חודשים.

העלייה במחירי הנפט מביאה גם לעליות במחיריהן של יצרניות הנפט הגדולות בעולם, אשר בלטו היום לטובה במהלך המסחר בשווקים השונים, כשאליהן מצטרפות גם החברות העוסקות בייצור או כרייה של סחורות נוספות.

העליות מונעות מנתוני המאקרו החיוביים שהחלו לזרום היום בבוקר לשוק מכיוונה של סין שדיווחה על עלייה חדה מהצפי בפעילות היצרנית והמשיכו באירופה ובארה"ב התעודדו המשקיעים מהעלייה בהכנסה הפרטית, מהעלייה מהוצאות הבנייה ומהעלייה במדד מנהלי הרכש.

המשך ירידת שערו של הדולר כנגד המטבעות המובילים, וכן הירידה החדה שנרשמת גם הערב במחירי אגרות החוב הממשלתיות גם הן תומכות במשקיעים לשוב ולהשקיע באפיק זה, כמו גם בשוק המניות.

נזכיר כי בשבוע שעבר נרשמה ירידה חדה בארה"ב במלאי הדלקים, כמו כן החליט ארגון אופ"ק בפגישתו התקופתית שלא לשנות את מכסות ייצור הנפט.

לטבלת חוזים עתידיים