מלחמת העופות נמשכת: הרשתות ממשיכות למכור ק"ג עוף בפחות מחצי שקל

רשת כמעט חינם פתחה זירת מחירים חדשה: הוזילה מוצרים כגון כרעיים ושניצלים - ובתגובה הוזלו מוצרים אלה גם בחלק מסניפי מגה בול ■ סמנכ"ל הסחר של רבוע כחול: "ההאטה תחריף את התחרות, במיוחד ביוני-יולי"

שבועיים אחרי פתיחת מלחמת המחירים בנשר, קרבות הרשתות על המחיר והתדמית הזולה עדיין נמשכים. אזור נשר ליד חיפה, מוקד התחרות שנפתח לפני כשבועיים, הוא עדיין הזירה העיקרית, אולם במקביל קיימות זירות מחיר רבות בכל רחבי הארץ.

ברשת מגה בול ממשיכים גם היום (ג') לחלק בסניף הרשת בנשר עוף בחינם, ברמי לוי שיווק השקמה מוכרים שם ק"ג עוף ב-36 אגורות, ואילו בשופרסל דיל נמכר ק"ג עוף ב-49 אגורות. בכל הרשתות ההטבה מותנית בקנייה בגובה 100-150 שקל בחנות.

קרבות המחיר בנשר נמשכים גם מחוץ לקטגוריית העוף. ברשת מגה בול מוכרים באגט ב-1 שקל, חלב תנובה וגבינת טרה בחצי שקל וק"ג עגבניות ומלפפונים ב-75 אגורות. ההטבה אינה מותנית בקנייה אך מוגבלת לשתי יחידות לפריט. ברמי לוי בנשר מוכרים קוטג', חלב ולחם אחיד בחצי שקל, מותנה בקנייה בגובה 49 שקל בחנות.

קרבות המחיר הם כאמור רחבים הרבה יותר, ולפי שעה לא ברור מתי הם ייפסקו. שכונת תלפיות בירושלים היא זירת קרב נוספת, שבה מוכרות כל 3 הרשתות - שופרסל דיל, מגה בול ורמי לוי - עוף ב-4.99 שקל לק"ג. בכל הרשתות ההטבה מותנית בקנייה ומוגבלת ל-4 ק"ג ללקוח. יצו,ין כי בכל סניפי רשת מגה בול בארץ נמכר ק"ג עוף שלם טרי ב-4.99 שקל בקנייה מעל 150 שקל, ואילו ברשת רמי לוי מוכרים עגבניות ומלפפונים ב-89 אגורות לק"ג.

זירה נוספת נפתחה רק אמש (ב'), כאשר רשת כמעט חינם החליטה לפתוח במבצעים אגרסיביים על מוצרי העוף. כך, למשל, הורידה הרשת את מחיר הכרעיים ל-13.99 שקל לק"ג ואת מחיר השניצל ל-19.90 שקל לק"ג.

מגה בול הגיבה בהורדת מחיר זהה בסניפי מודיעין, טבריה, נצרת ועפולה.

"כל המבצעים נשארו בתוקף. כל אחת מהרשתות מחכה שהשנייה תרגיע ראשונה. התחרות על העופות בשכונת תלפיות בירושלים נמשכת כבר יותר משנתיים. זה לא חדש. תחרות תהיה כל הזמן", אומר רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה.

* המבצעים שוחקים לכולם את המרווחים. אז למה להמשיך?

"למה להפסיק? יש תחרות, וממשיכים".

סמנכ"ל הסחר של רבוע כחול , גרשון וייסמן, אף מעריך כי "ההאטה תחריף את התחרות, במיוחד בחודשים יוני-יולי, שגם כך נחשבים לחודשים חלשים יחסית מבחינת הפידיון".

בהתייחסו לשאלה מדוע המבצעים האגרסיביים לא נפסקים לאור השחיקה במרווחים, אומר וייסמן: "בתקופת האטה הצרכן יותר סלקטיבי ובוחר את נקודות הקנייה על-פי המבצעים. הצרכנים עושים סקרי מחירים, ואנחנו מתכוונים להמשיך ולהוביל בזירת המחיר".

* מתי השוק יתייצב?

"לא בתקופה הקרובה. זה ברור".