מחכים לעיני: יו"ר חברת החשמל מוטי פרידמן ביקש מיו"ר ההסתדרות להתערב לטובת חידוש המו"מ על הרפורמה

זאת בעקבות חילוקי הדעות בין יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, לוועדים הצפוניים בחברת החשמל ■ ועדי המהנדסים: "מדובר בהתערבות בוטה בעניינים הפנימיים בוועד"

על רקע חילוקי הדעות בוועד העובדים, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן, מבקש את התערבותם של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ושרי האוצר והתשתיות, בחידוש המו"מ ליישום הרפורמה בחברה.

מכתב ששיגר בשבוע שעבר לעיני ולשר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו, כתב פרידמן כי "כיו"ר ההסתדרות, המהווה את הגורם הבכיר ביותר המייצג את העובדים בישראל, ובכללם עובדי חברת החשמל, אני קורא לך להיכנס לעובי הקורה בדחיפות, ולגרום לתחילתה של מסגרת דיונים אשר תאפשר קבלת סיכום עקרוני עד לסוף חודש יולי".

פרידמן רמז במכתבו לעיני כי הוא מצפה שיפעיל את סמכותו ליישוב חילוקי הדעות בארגון העובדים, "כצופה מן מצד, נראה לי כי לא כל עובדי חברת החשמל מתכנים תחת המהלך המשותף לכולנו, אך אני סמוך ובטוח כי תחת מנהיגותך יוכל התהליך לצאת במהרה אל הפועל".

פרידמן ציין במכתבו כי דירקטוריון החברה הנחה את המנכ"ל, עמוס לסקר, להמשיך ביישום תוכנית "מצפן" החל בתחילת אוגוסט אם לא תושג התקדמות. "ההסכמות אליהן הגענו מלמדות על רצון עז להגיע לרפורמה. עלינו להתעלם מניסיונות טקטיים לפגוע בהליך ההידברות ולחתור למטרה האסטרטגית המשותפת", כתב פרידמן.

פרידמן שיגר את מכתבו מאחר והמו"מ בין ההנהלה, הממשלה והעובדים טרם התחדש, זאת למרות שההחלטה על הקפאת תוכנית "מצפן" ושילובה ברפורמה התקבלה כבר ב-3 למאי.

כפי שפורסם ב"גלובס", וועד העובדים בצפון, בראשות יעקב דבידה, וועדי המהנדסים והטכנאים, מתנגדים לחידוש המו"מ על הרפורמה בטרם יתקיים על כך דיון במזכירות הארצית. לפני כשבועיים פוצצו הוועדים בצפון ישיבה עם פרידמן ולסקר שנועדה להציג את המתווה.

וועדי המהנדסים בחברת החשמל אמרו בתגובה כי מדובר בהתערבות בוטה של פרידמן בתהליכים פנימיים של ארגון העובדים. "לא רק שהיו"ר מנסה להתערב בהליכים הפנימיים של העובדים, אלא שהוא מבקש ממר עיני לעשות את העבודה השחורה ו'לשתק' את המתנגדים לדרכו".

הם ציינו עוד כי לא יסכימו לחידוש המו"מ בטרם המזכירות הארצית תדון בשינוי המבני ותקבע יעדים ומטרות להשגה, "34 ימים כבר בוזבזו. אנו דורשים שיו"ר הוועד, מיקו צרפתי, יפסיק לצפצף על ציבור העובדים ויזמן את נציגיהם לישיבת המזכירות הארצית", נמסר.