שותפיה לשעבר של שופרסל ברשת "אלף" פותחים רשת דיסקאונט חדשה

שחקן חדש בשוק רשתות המזון: הרשת החדשה של תפתח סניפים עם כשרויות גבוהות במגדל-העמק, לוד וירושלים, ותחדד את התחרות מול רשת "יש" של שופרסל ומול יתר רשתות הדיסקאונט

שותפיה לשעבר של שופרסל ברשת "אלף" חוזרים לשוק הקמעונאי. ל"גלובס" נודע כי השותפים אברום-משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, יפתחו בעוד שבועיים במגדל-העמק סניף ראשון ברשת מזון חדשה שהם מקימים. בתחילת ספטמבר ייחנך סניף נוסף בעיר לוד, וככל הנראה בינואר 2010 ייפתח גם סניף בירושלים.

הסניפים, שיפעלו במתכונת של סניפי דיסקאונט, יחזיקו כשרויות גבוהות אך יפנו גם לאוכלוסיה חילונית, בדומה לאופן שבו פעל סניף בארות-יצחק ברשת "אלף".

הסניף במגדל-העמק ישתרע על כ-4,000 מ"ר, ואילו הסניף בשכונת גני-יער בלוד ישתרע על 2,000 מ"ר.

כזכור, ביולי 2008 מימשה שופרסל את אופציית ה-CALL שהיתה לה לרכישת יתרת השליטה (50%) ברשת "אלף" מידי שותפיה לרשת - משה מרגלית, בוים ולניאדו. שופרסל שילמה עבור המניות למעלה מ-100 מיליון שקל.

רשת "אלף", שהוקמה באוגוסט 2006, מנתה ערב מימוש האופציה 9 סניפים שפעלו במרכזי אוכלוסייה חרדיים בלבד. לרשת היו סניפים בירושלים, בני-ברק, אלעד, מודיעין-עילית, בית-שמש ובארות-יצחק. שניים מתוך הסניפים, בבני-ברק ובירושלים, פעלו בזכיינות.

מחזור המכירות של "אלף" עמד על כ-970 מיליון שקל בשנה. הרשת ,שפעלה כרשת דיסקאונט, נוהלה ביעילות על-ידי השותפים וזכתה להצלחה רבה.

לאחר השלמת הרכישה, ב-19 לאוגוסט 2008, מחקה שופרסל את המותג "אלף" והשיקה תחתיו את המותג "יש". במקביל מחקה שופרסל גם את המותג "זול פה", וגם הוא הושק מחדש תחת השם "יש".

לפי ההסכם המקורי בין שופרסל לשותפיה לשעבר, על השותפים ברשת "אלף" חלה תקופת צינון של שנה, שבה אין הם רשאים לפעול במגזר החרדי. תקופת הצינון הזאת מסתיימת בסוף יוני.

עוד יצויין כי בהתאם להסכם, רכישת יתרת המניות על-ידי שופרסל כללה גם את הזכויות על המותג "אלף", ולכן השותפים לא יוכלו לעשות שימוש בשם זה לרשת החדשה.

מאז מכירת המניות לשופרסל שמרו השותפים על כוח-האדם הניהולי שהיה ברשת "אלף". במסגרת זאת הם שילמו במשך שנה שכר ללמעלה מ-10 מנהלים, שיחזרו כעת למלא תפקיד ברשת החדשה. שלושה מתוכם ינהלו את הסניפים הראשונים שיקומו.

חזרתם של השותפים לשוק הקמעונאי מעוררת עניין רב בשל הצלחת העבר. ועשויה לחדד את התחרות מול רשת "יש" של שופרסל ומול יתר מותגי הדיסקאונט.

"רשת 'אלף' נהנתה מתנאי סחר מאוד טובים. מעניין יהיה לראות האם גם הפעם הספקים יתנו להם מחירים זולים", אומר אחד הספקים בשוק ל"גלובס".