טופז נפצע קל בניסיון התאבדות; המשטרה: הוא ביקש לפגוע בבכירי תקשורת נוספים

הבדרן דודו טופז תיכנן לפגוש בשלושה אנשי תקשורת נוספים, שאת שמותיהם העביר לשכנו, "המתווך" דניאל זנקו. כך טענה היום (ה') המשטרה בדיון בהארכת המעצר של זנקו ושני המאבטחים החשודים בביצוע התקיפות, סלימאן חיאדרה ואיימן זבידאת. המשטרה ציינה שמדובר באנשי תקשורת "מהמדרגה הראשונה", אך סירבה למסור את שמותיהם.

טופז ניסה להתאבד הלילה בתא המעצר באבו כביר, באמצעות הזרקת אינסולין לדמו, בניסיון להוריד את רמת הסוכר בדם לאפס. משב"ס נמסר כי טופז נמצא בביקורת שגרתית של קצין משמרת בתאו, כשהוא מטושטש ולידו לפחות ארבעה מזרקי אינסולין.

חובש העניק לטופז טיפול ראשוני והוא פונה לבית החולים וולפסון במצב קל. בשב"ס אמרו כי "מצבו של טופז החל להידרדר אך עירנות ותגובה מהירה של הסוהרים לא איפשרה לו פגיעה עצמית ממשית". שב"ס ימנה קצין לבדיקת נסיבות האירוע, והאבטחה סביב טופז תתוגבר.

הילה ואדנות

טופז ממשיך לשתף פעולה עם החוקרים, לאחר ששלשום הודה בהזמנת התקיפות של המשנה למנכ"ל "רשת" שירה מרגלית, מנכ"ל "קשת" אבי ניר, סוכנו לשעבר בועז בן-ציון, ועורך "ישראל היום", עמוס רגב. במשטרה בודקים את גרסתו, לפיה לא רצה שהמותקפים ייפגעו באופן חמור ("סטירות בלבד").

בתוך כך האריך היום ביהמ"ש בשבוע את מעצרם של זנקו, חיאדרה וזבידאת. פרקליטו של זנקו, עו"ד אלי כהן, אמר כי זנקו התקשה לסרב לטופז בשל "ההילה והאדנות של האיש", והוא מצטער מאוד. לדבריו, זנקו הודה במעשים כדי לנקות את מצפונו ולקחת אחריות. השופט ציון קאפח קבע כי "בהתארגנות של החבורה הונהג מידור. לא כל מי שהיה מעורב היה מוכר לטופז. לעומת זאת, זנקו נטל בפועל את הביצוע לידיו והוא ששכר את אנשי הזרוע, שחלקם עדיין לא נעצר". *