סיבוב הפרסה של הנפט: לאחר שטיפס ב-2% במהלך היום, סגר בירידה של 0.5% ל-68.44 דולר לחבית

(עדכון) הנפט, שטיפס השבוע ב-3.2%, חצה היום את רמת ה-70 ד' לחבית לראשונה מזה 7 חודשים, סמוך לפרסום נתוני האבטלה במשק האמריקני ■ אנליסטים מעריכים כי הנפט ימשיך לטפס ל-80 ד' עד סוף השנה

דקות ספורות לאחר פרסום דו"ח נתוני התעסוקה החודשי של משרד העבודה האמריקני, חצה מחירה של חבית נפט , כפי שהוא מגולם במסחר המוקדם בחוזים העתידיים בבורסת הסחורות בניו-יורק, את רמת ה-70 דולר. הנפט כבר נסחר מוקדם יותר סביב 70.32 דולר לחבית בלונדון.

מדובר ברמה הגבוהה במחירו של הזהב השחור מזה 7 חודשים, לאחר ששיעור האבטלה במשק האמריקני זינק לרמתו הגבוהה ביותר מזה 26 שנה מחד, אך מספר המפוטרים בחודש שחלף קטן לרמתו החודשית הנמוכה ביותר מאז ספטמבר.

אבל אל תתנו לנתונים האלו להתטעות אתכם. בסיכומו של יום, החוזים העתידיים נסגרו בירידה של 0.5%, לאחר שטיפסו ב-2% במהלכו; שער החוזים בנעילה - 68.44 דולר - מגלם ירידה של 37 סנט מאתמול ועלייה של 3.2% בשבוע.

עלייתו המטאורית של הנפט - כמעט כפול מרמתו רק לפני 4 חודשים - מביאה את האנליסטים לתחום האנרגיה לשנות את התחזיות שלהם כלפי מעלה, כשרבים מהם צופים כי הנפט יגיע ל-80 דולר לחבית עד סוף 2009.