שיתוף פעולה ישראלי-רוסי: ישראל ורוסנאנו הרוסית בוחנות הקמת קרן השקעה משותפת בננו-טכנולוגיה

רוסנאנו היא חברה רוסית הפועלת במתכונת של הון סיכון על בסיס הון ממשלתי של 5 מיליארד דולר ■ שר החינוך והמדע הרוסי יגיע לארץ בסתיו הקרוב לדיון על הסכם מו"פ בין ישראל ורוסיה

ישראל ורוסיה החליטו על הקמת צוותי עבודה משותפים בדרך להקמת קרן השקעה משותפת בתחום הננו-טכנולוגיה. מדובר בשיתוף עם חברת הענק הרוסית הממשלתית רוסנאנו. את ההחלטה הובילו שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר ויו"ר החברה אנטולי צ'ובאייס. זאת, בהמשך למגעים של החברה בעבר עם נשיא המדינה שמעון פרס ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

רוסנאנו היא כאמור חברה ממשלתית שהוקמה ב-2007 על-ידי ממשלת רוסיה לקידום ננו-טכנולוגיה במטרה לגוון את התעשייה הרוסית. החברה פועלת במתכונת של קרן הון סיכון, כלומר מחפשת להשקיע בחברות בתחום ננו-טכנולוגיה ברוסיה או בחו"ל, על בסיס הון של 5 מיליארד דולר. המנכ"ל צ'ובאיס כיהן בעבר בתפקידי מפתח במשק הרוסי, ובהם בין היתר סגן ראש הממשלה, השר לענייני הפרטה בתחילת שנות ה-90 ומנכ"ל חברת החשמל הרוסית.

הדברים אירעו במסגרת פורום סנט פטרסבורג, הנחשב להגדרת התמ"ת כ"כנס דאבוס הרוסי", שהייתה זו הפעם הראשונה ששר ישראלי לקח בו חלק. במסגרת הפורום, הנערך בפעם ה-12, התארחה צמרת הממשל ועולם העסקים ברוסיה, וכן אנשי עסקים וגורמי ממשל בעולם.

עוד בכנס, בפגישתו של בן אליעזר עם שר החינוך והמדע הרוסי, אנדריי פורסמקו, סוכם כי השר הרוסי יגיע לארץ בסתיו הקרוב, לדיון על הסכם מו"פ בין שתי המדינות.