שר התקשורת כחלון יקדם חקיקה למעבר לשיטת הרישיונות בטלוויזיה

זאת אם הנושא אכן יוצא מחוק ההסדרים ■ אמש התקיימה באוצר פגישה בנוגע למצבו של ערוץ 10, במטרה למצוא פיתרון לנושא דמי התמלוגים שמשלם הערוץ

במקרה שהמעבר לרישיונות אכן יוצא מחוק ההסדרים, משרד התקשורת יקדם חקיקה בנושא במהירות האפשרית - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי שר התקשורת, משה כחלון, מנסה לשכנע את יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, לסגת מכוונתו להוציא את המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות מחוק ההסדרים.

כחלון אמר היום (ד') ל"גלובס": "אני מנסה להשאיר את המעבר לשיטת הרישיונות בחוק ההסדרים. אם לא תהיה ברירה - נעשה זאת באמצעות חקיקה הכי מהירה שאפשר, אשר תובל על-ידי משרד התקשורת".

דבריו של כחלון נאמרו בהמשך למבוי הסתום אשר הגיעו אליו הרגולטורים השונים בעניינו של ערוץ 10. אמש (ג') התקיימה פגישה בין נציגי הערוץ לבין משרד האוצר במטרה למצוא פיתרון באשר לדמי התמלוגים שמשלם הערוץ.

על-פי הערכות, האוצר הודיע כי אין הסדר כלכלי עם הערוץ בעניין התמלוגים, ובכל מקרה אומרים גורמים באוצר כי גם אם היו מגיעים להסדר זה או אחר - זה לא מה שהיה פותר את הבעיה של הערוץ, בטח לא לטווח הארוך.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אין במשרד האוצר כוונה להתערב בנושא החובות של ערוץ 10. הדבר מצוי בטיפולה ובסמכותה של הרשות השנייה".

סוגיית ערוץ 10 הפכה למביכה לאור הניסיונות של הגורמים הרגולטוריים לגלגל את האחריות מגורם אחד לאחר. מצד אחד, מי שאחראי על הערוץ באופן ישיר היא הרשות השנייה - אך הרשות השנייה כפופה למשרד התקשורת, כך שבכל מקרה כל החלטה שתתקבל ברשות צריכה להיות מקובלת על משרד התקשורת.

מנגד, היתה זו הרשות השנייה שכבר הבהירה לפני למעלה משנה כי היא מבחינתה מיצתה את התהליך עם פרסום דו"ח תורג'מן, אשר גרס כי אין פיתרון למעט יציאה למכרז חדש. ואולם, לאור החובה הציבורית מצאה אז הרשות השנייה צורך לפנות למשרד התקשורת למציאת פיתרון אחר (דבר שהיה מתאפשר עם שינוי חקיקה).

משרד התקשורת, בקדנציה הקודמת שלו, פנה לאוצר במטרה למצוא פיתרון משולב. היום מבהירה הרשות כי ספר המכרז מוכן, וכי אין מבחינתה כל בעיה לפרסם את מודעת המכרז כבר בסוף החודש.