המיתון הגיע גם לרשת טיב טעם: חותמת רבעון ראשון עם ירידה של 3.1% בהכנסות

מנכ"ל טיב טעם, אדו הלפט, אומר כי הרשת בוחנת את אסטרטגיית פתיחת הסניפים השכונתיים - ואף שוקלת לסגור את חלקם

המיתון אינו פוסח על רשת טיב טעם שחותמת את הרבעון הראשון השנה עם ירידה של 3.1% בהכנסות שהסתכמו ב-184 מיליון שקל, וזאת לעומת הכנסות של 190 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרשת חותמת את הרבעון עם רווח תפעולי של 1.53 מיליון שקל, לעומת רווח של 192 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2008. עם זאת, בנטרול רווח ההון שרשמה הרשת ברבעון כתוצאה ממכירת סניפים, הרשת רושמת הפסד תפעולי של כ-3.7 מיליון שקל.

במהלך 2008 מכרה טיב טעם את הסניפים במודיעין ונצרת לרשת מחסני כמעט חינם, וסגרה את סניף הרשת בצומת הצ'ק פוסט. בינואר השנה המשיכה הרשת בתהליך ההתייעלות ומכרה את הסניפים בגבעתיים ובחיפה לרשת רבוע כחול, תמורת 10.75 מיליון שקל. כתוצאה מכך רשמה החברה ברבעון רווח הון של 5.3 מיליון שקל.

במקביל, במהלך 2008 פתחה הרשת סניף ברמת החייל בתל-אביב. כמו כן, היא פתחה 7 סניפים שכונתיים נוספים בפורמט In The City. 6 מהסניפים נפתחו בתל-אביב וסניף אחד ברמת-גן.

כיום מונה רשת טיב טעם 30 סניפים ש-18 מתוכם שכונתיים והיתר סניפים גדולים.

מהלכי התייעלות

ברשת מסבירים כי הירידה במכירות ברבעון נובעת ממהלכי ההתייעלות שבמסגרתם נסגרו 6 מסניפי הרשת, למרות שבמקביל פתחה הרשת סניפים חדשים. כמו כן, ברשת מסרבים לפרט האם במהלך הרבעון רשמה הרשת ירידה במכירות בחנויות זהות ובאיזה שיעור, בטענה שהנתונים מוטים.

לדברי מנכ"ל טיב טעם, אדו הלפט, הרשת בוחנת בימים אלה את אסטרטגיית פתיחת הסניפים השכונתיים ואף שוקלת לסגור את חלקם.

"פתחנו מאסה מסוימת ונעצרנו לקראת הרבעון האחרון של 2008. השנה אנחנו לא פותחים כלום. ברור שכאשר אתה פותח סניפים, יש קניבליזציה מסוימת אבל צריך לבחון את סך כל המתחם. יש מקומות שזה מצדיק את עצמו ויש מקומות שלא, והמסקנה היא שצריך לסגור חלק. אנחנו בוחנים את כל הסיפור הזה ונחליט קדימה. כמובן שפתיחת החנויות קדימה תהיה יותר סלקטיבית ובנקודות יותר אסטרטגיות".

לדבריו, "פתיחת החנות בדיזנגוף 199, פגעה בחנות שבבן יהודה. פתיחת הסניף ברמת החייל פגעה בסניף in the city שסמוך לו. לעומת זאת סגרנו את החנות בוייצמן גבעתיים והחנות בסירקין עלתה".