אמזון תחוייב לשלם לטויס אר אס פיצויים בסך 51 מיליון דולר

כך יבוא סוף לסכסוך משפטי בין השתיים הנמשך מזה 5 שנים ■ ב-2004 תבעה רשת שיווק הצעצועים את הקמעונאית המקוונת בגין הפרת הסכם בלעדיות ■ הסכום שתשלם אמזון נמוך בחצי מהסכום שתבעה טויס אר אס

חברת הקמעונאות המקוונת אמזון הודיעה אתמול כי תשלם 51 מיליון דולר למשווקת הצעצועים טויס אר אס, וזאת בכדי לעשות סוף לסכסוך משפטי בין שתי החברות, המתנהל קרוב ל-5 שנים.

ב-2004 תבעה טויס אר אס את אמזון בטענה שהאחרונה הפרה הסכם בלעדיות ולפיו רק לטויס אר אס תהיה הזכות לשווק צעצועים מסויימים דרך אמזון, עד שנת 2010. בתביעה, טענה טויס אר אז שאמזון התירה לגורמים אחרים למכור את אותם צעצועים. אמזון לא כפרה בטענה, אך להגנתה הסבירה כי טויז אר אס ניהל באופן לקוי את המלאי, ובכך גרמה לפגיעה בלקוחות ובתדמית ובמוניטין של אמזון.

כתוצאה מהסכסוך, נפסק שיתוף הפעולה העסקי בין החברות, אך הן המשיכו לנהל דיונים בבתי המשפט סביב תביעות פיצויים ונזקים הדדית.

ב-2007 פסק בית משפט בניו ג'רזי כי אמזון תפצה את טויס אר אס משום שהפרה את ההסכם, בהמשך טענה אמזון כי הפיצויים שדורשת אמזון מוגזמים.

ההסכם שפורסם אתמול, יחייב את אמזון לשלם סכום נמוך מזה שביקשה טויז אר אס (קרוב ל-100 מיליון דולר), ועם זאת הוסכם שבהעברתו במלואו שתי היריבות יראו בו את סיום הפרשה.

ההוצאה תרשם בדו"ח הרבעון השני של אמזון.


בתמונה: יו"ר אמזון, מציג לראווה את הצעצוע הפרטי של החברה - הספר האלקטרוני, קינדל