הצעת האוצר ל"חוק המטפלות"- נשים יקבלו עד 1.5 נקודות זיכוי על ילדים בגילאי 0-5; נשים שלא מגיעות לסף המס יקבלו מס שלילי אם יש להן ילד עד גיל שנתיים

עפ"י ההצעה, לא תבוטל חצי נקודת זיכוי שמגיעה כעת לכל אישה בגין היותה אישה, לעומת ההצעה שהוגשה לפני שבוע ■ נזכיר כי רשות המסים הציעה לפני שבוע נקודת זיכוי לכל אישה עובדת על כל ילד בין הגילאים 0-8

משרד האוצר ורשות המסים יציעו מחר (א') לממשלה הצעת משופרת בנושא "הכרה בהוצאות מטפלת" בהתאם לדרישת שר האוצר יובל שטייניץ, לפני שבוע.

על-פי ההצעה שצפויה להיות מוגשת מחר, תינתן נקודת זיכוי בעד ילד עד גיל חמש במתכונת הבאה. בין השנים 2011 ועד 2014, תינתן הנקודה כדלקמן: בשנת המס 2011 - תוספת נקודות זיכוי בעד ילדים עד גיל שנה; בשנת המס 2012 - תוספת נקודות זיכוי בעד ילדים עד גיל שנתיים; בשנת המס 2013 - תוספת נקודות הזיכוי בעד ילדים עד גיל 3; ובשנת המס 2014 - תוספת נקודות הזיכוי בעד ילדים עד גיל 4; עד שנת 2015. החל בשנת המס 2015, בנוסף לנקודת הזיכוי במס על הכנסה מיגיעה אישית הניתנות לאישה בעד ילדיה, תינתן נקודת זיכוי נוספת בעד כל ילד מגיל 0 עד 5.

על-פי ההצעה המשופרת, לא תבוטל חצי נקודת זיכוי אשר מגיע כעת לכל אישה בגין היותה אישה, לעומת ההצעה שהוגשה לפני שבוע. נזכיר כי רשות המסים הציעה לפני שבוע נקודת זיכוי לכל אישה עובדת על כל ילד בין הגילאים 0-8 וכבר היום נשמעות ביקורות בקרב מומחי מס לפיהן ההצעה המשופרת לכאורה היא גרועה בהרבה מזו שהוצעה בשבוע שעבר.

למרות שהצעה זו לא הועלתה להצבעה, היא לא התקבלה על-ידי הממשלה בטענה שאיננה נדיבה מספיק ובעיקר, כי היא למטפלת בנשים שלא מגיעות בסף המס. בעקבות הטענות שנשמעו, בהצעה הנוכחית ישנו שינוי נוסף: כל אישה לה ילד עד גיל שנתיים תקבל, החל מ-2010, מס הכנסה שלילי, ללא קשר למקום מגוריה, זאת על מנת להיטיב עם בעלות שכר נמוך.

נזכיר כי הפריסה הארצית של מס הכנסה שלילי נדחה לשנת 2011. כמו כן, נכתב בהצעת המחליטים כי פס''ד פרי, שמכיר בהוצאות מטפלת מבטל ומבוטל, כמו כן, כל הוצאת השגחה על ילדים או כל אדם אחר, כמו גם הוצאות נסיעה למקום העיסוק וממנו, שאפשר שכתוצאה מפסק הדין האמור.