שר האוצר של רוסיה, אלכסיי קודרין, מאמין בדולר: התשואה לפדיון באג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ל-3.76%

[לאתר האג"ח] [למדור שוקי עולם] שר האוצר הרוסי אמר כי מצבם של הנתונים הפונדמנטליים של הדולר האמריקני "יציב" וכי "מוקדם מדי לדבר על אלטרנטיבות לדולר האמריקני כמטבע עולמי"

שערי האג"ח של ממשלת ארה"ב עולים זה היום השלישי לאחר ששר האוצר הרוסי אלכסיי קודרין אמר כי לארצו יש אמון מלא בדולר האמריקני. קודרין הוסיף ואמר כי מצבם של הנתונים הפונדמנטליים של הדולר האמריקני "יציב" וכי "מוקדם מדי לדבר על אלטרנטיבות לדולר האמריקני כמטבע עולמי".

התשואות לפדיון על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדות ב-0.29% במסחר המוקדם ל-3.76%.

נזכיר כי בשבוע שעבר (ה'), התשואות לפדיון על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים חצו לזמן קצר את רף 4% - שיא של שבעה חודשים, כפי שניתן לראות בגרף לדהלן באדיבות בית ההשקעות מיטב.

אגח ארצות הברית

הערות אלה מציגות גישה שונה להצהרות מוקדמות יותר של נשיא הפדרציה הרוסית דימיטרי מדבדב ושר האוצר אלקסיי קודרין עצמו אשר הטילו ספק ביציבותו של הדולר.

הבנק המרכזי של רוסיה אף הודיע לאחרונה כי ימיר חלק מיתרותיו מאגרות חוב ממשלתיות אמריקניות לאגרות חוב של קרן המטבע הבינלאומית, הודעה אשר הובילה לצניחה של הדולר האמריקני. נשיא ה-IMF, דומיניק שטראוס קאהן חיזק את דבריו החדשים של שר האוצר הרוסי קודרין באומרו כי הוא איננו צופה "דולר חלש".

נראה כי מנהיגי מדינת ה-BRIC, ברזיל, רוסיה, הודו וסין, לא מתכוונים לדון במטבע עולמי חדש שיחליף את הדולר, במסגרת מפגש הפסגה הראשון שלהם שיערך מחר (ג') בעיר יוכטינבורג שבהרי האורל. נציין כי ארבעת המדינות המפתחות, המייצרות 15% מהתמ"ג העולמי, מנסות לחזק את מעמדן הכלכלי בעולם באמצעות איחוד כוחות.