הזרים ממליצים: קנו גזית גלוב בגלל "האסטרטגיה המנצחת" שלה, קנו מניות דיסקונט בגלל תכנית ההתייעלות

סיטי: "דיסקונט עשוי לגייס הון בדרך שלא תגרום לדילול בעלי המניות על ידי מכירת חלק מתיק האג"ח שלו או מכירת חלק מעסקי האשראי שלו" ■ דויטשה בנק: "גזית גלוב תנצל את המשבר ותבצע רכישות"

בית ההשקעות הגרמני דויטשה בנק החל לסקר את מניית גזית גלוב בהמלצת "קנייה", תוך שהוא מעניק לה מחיר יעד של 29 שקל למניה, הגבוה ב-34% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה.

גזית גלוב מנהלת כ-600 סופרמרקטים ומרכזי קניות בצפון אמריקה, אירופה וישראל. האנליסטים מדגישים כי להנהלת החברה אסטרטגיה ברורה: פעילות גלובלית ויצירת ערך בטווח הארוך דרך התמקדות באיכות הנכסים שהיא רוכשת ומקסום תזרים המזומנים שלה. "המיתון אמנם מעמיד בפני גזית אתגרים", אומרים האנליסטים, "אך החברה תנצל את המשבר כדי להשביח את פורטפוליו הנכסים שלה ותבצע רכישות ומיזוגים כדי להרחיב את עסקיה".

דויטשה בנק מגדיר את גזית גלוב כ"חברת נדל"ן דפנסיבית", מפני שמרבית שוכריה הם חברות המספקות שירותים הכרחיים. שיעור התפוסה בנכסיה של החברה עומד על יותר מ-90% והיא שומרת על צמיחה איתנה בשווי הנכסי הנקי (NOI) שלה, מה שמעיד גם כן על אופיה הדפנסיבי.

"החברה שמרה על רמת מינוף נמוכה בזמן היווצרות בועת האשראי, יש לה רמת נזילות גבוהה ולו"ז תשלום חוב שמרני", אומרים האנליסטים, ומספרים על "האסטרטגיה המנצחת" של גזית לניצול המיתון: "החברה זיהתה כשלי שוק ורכשה אג"ח במחירים נמוכים ובמקביל הגדילה את החזקותיה בחברות הבנות שלה במחירים מוזלים, שכן שוויין נחתך. כמו כן, היא רכשה נתחים בקרב מתחרותיה, מה שמספק לה אופציה לביצוע השתלטותיו או מיזוגים בעתיד".

בדויטשה בנק צופים כי החברה תרוויח השנה 308 מיליון שקל (2.44 שקלים למניה) על הכנסות של 4.48 מיליארד שקל. ב-2010 צפויה גזית להרוויח 393 מיליון שקל לצד הכנסות של 4.689 מיליארד שקל, והתחזית לשנת 2011 עומדת על רווח נקי של 511 מיליון שקל והכנסות בגובה 4.908 מיליארד שקל.

סיטי חותך את מחיר היעד של בנק דיסקונט

המלצה נוספת שקיבלה מניה ישראלית מבית השקעות זר היא זו של סיטי, אשר חזר על המלצת "קנייה" למניית בנק דיסקונט , אם כי מחיר היעד נחתך בחדות: מ-10.35 שקלים בהמלצה הקודמת ל-5.7 שקלים בלבד כעת. מחיר היעד הנוכחי עדיין גבוה ב-22% ממחיר הסגירה של המניה אתמול.

האנליסט סיימון נליס הוריד את מחיר היעד כדי לשקף שיעור הפרשות גבוה יותר לחובות מסופקים וירידה צפויה ברווח הנקי, "בשל המצב המאקרו-כלכלי", לדבריו, השנה וב-2010. נליס מציין לחיוב את העלייה בהכנסות הבנק מעמלות ברבעונים האחרונים ואת העובדה שהוא מתכנן לחסוך בהוצאות בהיקף של 120 מיליון שקל השנה, מה שיתמוך ברווחים בהמשך הדרך.

"הבנק יגיע להלימות הון של 12% השנה מבלי לבצע הנפקת זכויות", סבור נליס. "הבנק עשוי אף לגייס הון בדרך שלא תגרום לדילול בעלי המניות על ידי מכירת חלק מתיק האג"ח שלו או מכירת חלק מעסקי האשראי שלו; עם זאת, איננו לוקחים זאת בחשבון בתחזיות שלנו".

בנק דיסקונט מחזיק 71.2% מחברת כרטיסי האשראי "כאל", הלא היא חברת האשראי הרווחית ביותר בענף, המחזיקה בהון עצמי של 861 מיליון שקל. כאל סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 57 מיליון שקל, עלייה של 9.6% בהשוואה לרבעון המקביל.

"למרות שהמניה קפצה ב-86% מהשפל שנרשם בתחילת מארס, היא עדיין לא נראית יקרה", אומר נליס. "המניה נסחרת במכפיל רווח נמוך מ-8 על הרווח הצפוי בשנה הבאה ובמכפיל הון 0.5 בלבד לפי התחזיות שלנו ל-2010".

נליס צופה כי הבנק ירוויח השנה 311.3 מיליון שקל, לצד תשואה להון של 3.3%. התחזית לשנה הבאה עומדת על רווח נקי של 578 מיליון שקל ותשואה להון של 6.1%. באשר לשנת 2011, צופה נליס כי דיסקונט ירשום רווח נקי של 846 מיליון שקל ותשואה להון של 8.4%.

[להמלצות אנליסטים]