הנפט איבד 0.2% אך נסגר מעל ל-70 דולר לחבית

נקבע ב-70.47 דולר לחבית לאחר שמוקדם יותר טיפס מחירו בכ-2.5% ונסחר מעל ל-72 ד' לחבית ■ רוביני: מחיר של מעל 70 דולר לחבית אינו משקף נכונה את התנאים הבסיסיים בשוק

החוזה העתידי על הנפט הגולמי רשם בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ירידה קלה של 0.2% ונקבע ב-70.47 דולר לחבית, זאת לאחר שבתחילת המסחר נרשמו עליות של עד כ-2.5% ומחירו של הנפט נסחר מעל ל-72 דולר לחבית, נראה כי המעבר של שוק המניות האמריקני לטריטוריה השלילית, כמו גם התאוששות שנרשמו בשערו של הדולר השפיעו על הסוחרים לוותר על עלייה נוספת במחיר הנפט, יום לפני פרסום דו"ח המלאים בארה"ב.

המסחר בנפט הושפע גם מנתון המאקרו שפורסם בארה"ב שהצביע על ירידה חדה מהצפוי בייצור התעשייתי במאי, ירידה של 1.1% לעומת צפי לירידה של 0.5% ובהמשך לירידה של 0.7% שנרשמה באפריל. ב-16 מתוך 17 החודשים האחרונים נרשמה בארה"ב ירידה בייצור התעשייתי, כאשר בהתאם נפגעה גם ניצולת הייצור המצויה כיום ברמת שפל.

כאמור, בשוק ממתינים לפרסום דו"ח המלאים מחר אשר צפוי להצביע על ירידה של 1.8 מיליון חביות במלאי הנפט גולמי בארה"ב בשבוע האחרון.

בכנס המשקיעים של רויטרס אמר היום הכלכלן נוריאל רוביני כי מחיר של מעל 70 דולר לחבית אינו משקף נכונה את התנאים הבסיסיים בשוק. הביקוש העולמי לאנרגיה התכווץ מאז תחילת המשבר לראשונה מזה רבע מאה והביא להצטברות גדולה של מלאים במדינות הצרכניות. גם החברות יצרניות הנפט אוגרות נפט בטנקים, כאשר על פי הערכות כ-62 מיליון חביות ממתינות לעלייה בביקושים באוניות בים.

הסוחרים עוכבים גם בדריכות רבה אחר הארועים באיראן שם יוצאים מיליונים לרחובות במחאה על תוצאות הבחירות, היום הודיע המשטר האיראני כי תבוצע ספירה מחודשת של חלק מהקלפיות.

[לציטוטי חוזים עתידיים]