מהלכי התוכן השיווקי הבולטים במאי: "הישרדות" עם סובארו B9 ואופנוע הים sea-doo

Effect-tv: "הישרדות" הצליחה ליצור חיבור עם מותגי רכב שהוענקו כפרס למשתתפים ■ פעילות המרכז הבינתחומי בתוכנית "מסודרים" השכילה לעקוף את מחסום הז'אנר של תוכניות דרמה

עם החזרה ללוח שידורים רגיל לאחר תקופות החגים בחודש אפריל, מתעצמת מאוד פעילות התוכן השיווקי בטלוויזיה.

קטגוריות שחוזרות לביצועים הרגילים שלהם הן קטגוריית הריאליטי, שבה שתי תוכניות הדגל - "הישרדות" ו"המירוץ למיליון" - מגיעות לשלבי הסיום וכוללות פעילויות תוכן שיווקי גדולות; וכן קטגוריית תוכניות הבישול, שמגדילה לאט וביציבות את היקף הפעילות שלה.

קטגוריה נוספת שצוברת תאוצה היא קטגוריית תוכניות האירוח והאקטואליה, שמגדילה את היקפי פעילות התוכן השיווקי שלה.

סובארו על האי

פעילות התוכן השיווקי של סובארו בתוכנית הישרדות היא פעילות התוכן השיווקי האפקטיבית ביותר לחודש מאי על-פי מדד BCE של חברת Effect-TV. לדברי אורי אלמן, מנכ"ל החברה, המהלך ייצר פעילות תוכן שיווקי בלתי רגילה והציב רף חדש של השקעה בפעילות נקודתית בתוך תוכנית.

אלמן מתייחס למהלך שלבי הסיום של התוכנית, בו נותרו 4 מתמודדים בלבד על העלייה לשלב הגמר, אז שולבה פעילות התוכן השיווקי של המותג כאשר לאחד המתמודדים שזכה במשימת פרס הוצעה האפשרות לקבל ג'יפ של סובארו תמורת ויתור על המשך ההשתתפות בתוכנית, ולמעשה ויתור על הסיכוי לזכות במיליון שקל.

המותג נהנה מחשיפה ונראות מצוינים לאורך הפרק, כולל ביצוע הדגמה של הנסיעה של הרכב על חולות האי. הפעילות של המותג סובארו בתוכנית כללה מעטפת רחבה של VTR, פרס וחסויות לאורך כל התוכנית.

במקום השני במדד נמצא מותג אופנועי הים sea-doo של עופר-אבניר, גם כן ב"הישרדות". הפעילות החלה כאשר מנחה התוכנית, גיא זוארץ, הגיע רכוב על אופנוע הים אל המתמודדים בשלב משימת הפרס, והציג להם את האופנוע, שהזוכה במשימה יוכל לקחת הביתה.

האופנוע קיבל שורה של חשיפות ויזואליות, והיווה נושא לשיחות של המתמודדים שהביעו שאיפה חזקה לזכות בו. בנוסף, עפר-אבניר קיימה את ההשקה הרשמית של דגמי sea-doo 2009 סמוך למועד שידור הפרק, והרוויחה את הבאזז שנוצר לאופנוע הים מ"הישרדות".

"המרוץ למיליון" עם המותג "איסתא" חולק עם sea-doo את המקום השני. מדובר בפעילות של איסתא באוסטרליה, במסגרתה התבקשו הזוגות שנותרו במרוץ להגיע לסוכנות איסתא בסידני, ושם לקבל את כרטיסי הטיסה ליעד הבא. בשלב זה ניתן היה לראות כיצד נכנסים המתמודדים לתוך סוכנות ממותגת היטב שנבנתה במיוחד לצרכי התוכנית, מתקבלים על-ידי דיילת מקומית שהולבשה בהתאם, ומקבלים את כרטיסי הטיסה ליעד הבא.

במקום השלישי ממוקמת פעילות התוכן השיווקי של תנובה, בתוכנית "שגב בא לבשל". הפעילות נמשכה מספר פרקים, בהם לימד שגב ילדים כיצד להכין סנדביצ'ים עם מגוון גבינות תנובה.

במקום הרביעי ממוקמת פעילות "המרכז הבינתחומי" בתוכנית "מסודרים", תוכנית מז'אנר הדרמה והבידור שלרוב לא זוכה לציונים גבוהים. הסדרה אפשרה למרכז הבינתחומי לשייך את עצמו לסיפור ההצלחה של גיבורי "מסודרים", באמצעות יצירת קשר חזק בין אחת הדמויות שמופיעה כמרצה במרכז, החולק את סיפור ההצלחה שלו עם הסטודנטים.

גרף