המוסדיים הכריזו מלחמה על מזרחי טפחות: דורשים פירעון מיידי של האג"ח של בוימלגרין קפיטל

לטענתם, הגדלת הערבויות של בוימלגרין למזרחי-טפחות מהווה העדפת נושים *ביום חמישי הבא יתכנסו כדי להצביע על העמדת האג"ח לפירעון מיידי

עליית מדרגה במאבק בין הנושים של בוימלגרין : 10 ימים לאחר שבעל השליטה בחברה, שעיה בוימלגרין, הגדיל את היקף הערבות האישית לבנק מזרחי-טפחות ב-25 מיליון דולר ל-75 מיליון דולר, דורשים מחזיקי האג"ח פירעון מיידי של האג"ח. כך נחשף לראשונה ב"גלובס".

אמש הודיעו מחזיקי האג"ח כי בכוונתם לכנס אסיפה ביום חמישי הבא, בה תועלה להצבעה ההצעה להעמיד את האג"ח של בוימלגרין לפירעון מיידי.

ההחלטה לנקוט בצעד האגרסיבי נובעת מתחושת המוסדיים, שהצעד של בוימלגרין מהווה העדפת נושים לטובת בנק מזרחי-טפחות - הנושה הגדול ביותר של החברה, עם חוב של 660 מיליון שקל.

בתגובה לאיומים של מחזיקי האג"ח, נשמע מנכ"ל בוימלגרין קפיטל, גיל טובול, כמי ששומר על אופטימיות, כשאמר ל"גלובס" כי "הסעיף הראשון של הזימון לאסיפה יותר מעניין אותי, והוא מדבר על התקדמות במשא ומתן עם מחזיקי האג"ח".

ההחלטה להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי הגיעה לאחר שעו"ד של מחזיקי האג"ח, דן אלון ממשרד פירון, שלח לחברה מכתב ובו התריע בפני החברה, שלא תעבה את הביטחונות למזרחי-טפחות מבלי לעשות כן גם עם הביטחונות למחזיקי האג"ח, אולם בחברה התעלמו מהמכתב.

בניגוד למזרחי-טפחות, בניהולו של אלי יונס, המוסדיים הם נושים של כל הקבוצה, החל מבוימלגרין קפיטל, דרך חברת הבת אזורים, ובהמשך קבוצת לגנא והחברות הבנות שלה. מספר מחזיקי אג"ח אמרו היום ל"גלובס", שאם מזרחי-טפחות ימשיך בקו הלוחמני שלו, המוסדיים עלולים לפגוע באזורים, ובכך יפגעו בביטחונות של הבנק.

לבוימלגרין קפיטל שלוש אחזקות עיקריות: 64% ממניות חברת אזורים, 50% ממתחם אסותא, ו-25% מחברת אזורים תיירות, המחזיקה 12 בתי מלון וצפויה להימכר לדוד פתאל.

בוימלגרין רכש את אזורים תמורת 320 מיליון דולר בשנת 2006, לפי שווי חברה של 500 מיליון דולר. היום אזורים נסחרת לפי שווי שוק של 110 מיליון דולר בלבד, וכך, שווי הביטחונות של מזרחי-טפחות נשחק. על רקע השחיקה בשווי הביטחונות, הגדיל בוימלגרין את השעבודים לבנק, ובתמורה זכה לדחייה בתשלומי החוב שלו.

על החברה לשלם במהלך השנה הקרובה למחזיקי אגרות החוב ולבנק המזרחי כ-159 מיליון שקל, אך נוכח ההידרדרות במצב החברה, שזיכתה אותה בהערת "עסק חי" מצד רואי החשבון, הסיכוי שזה יקרה נמוך מאוד. *