עדי קייזמן: "התחושה היא שחלק ממחזיקי האג"ח לא רוצים ללכת להסדר"

בעל השליטה באסים הופתע לגלות היום באסיפת אג"ח רשימה נוספת של דרישות מצד המשקיעים, זאת לאחר שהלך לקראתם ותיקן את ההצעה להסדר חוב כבר שלוש פעמים

אחרי שבועות של משא ומתן ושלושה תיקונים להסדר חוב, הפתיעו היום מחזיקי אג"ח א' של חברת אסים את בעל השליטה עדי קייזמן בשורה נוספת של דרישות. "התחושה היא שחלק מהמחזיקים לא רוצים להגיע להסדר", אמר קייזמן, אך הוא מוכן ואולי זאת בפעם האחרונה לבצע מספר שינויים קלים שיפורסמו בקרוב. לאחר פרסום הסדר החוב המתוקן תתבצע הצבעה בכתב בימים הקרובים.

הנושאים שבמחלוקת הם לגבי הביטחונות לטובת מחזיקי האג"ח, רישום של שלושה נכסים ברומניה. בין הצדדים מחלוקת כיצד תוכל חברת הנדל"ן להכניס שותף ולהשתמש בתמורה בעוד שהנכסים יהיו משועבדים לטובתם. נושא אחר קשור לתשלום הקרן הראשון - החברה מציע תשלום של 20% מהקרן עכשיו ודחייה של היתרה ומחזיקי האג"ח דורשים יותר ובתמורה מוכנים לדחות את לוח הסילוקין.

אחת הבעיות שעולות מביצוע שינויים מהותיים בהצעת הסדר החוב שחברת אסים, מקבוצת ADO , כבר פרסמה תשקיף במסגרתו נכתבו פרטי הסדר החוב. עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את החברה מול מחזיקי האג"ח ציין בפתח הישיבה שהוא מבקש להעביר את ההסדר כפי שהוא להצבעה ושבקשת החברה היא בעיקר להשיג עוד זמן עד שיחול שיפור והעולם יצא מהמשבר.

אלא שהנושים הרבים והמגוונים הטיחו במהלך הישיבה הארוכה ובסוערת שורה של בקשות שונות נוספות. אחד המוסדיים הגדולים אמר: "אני רוצה תזרים, אני רוצה שהביטחונות יהיו אמיתיים. לא יתכן שהחברה תתנהל על גבם של מחזיקי אגרות החוב, אני רוצה שהחברה תעמוד בהתחייבויות שלה, יש חורים בהסדר".

חשוב להדגיש שחברת אסים טוענת שאם ההסדר לא יעבור, אז היא תשלם את החוב בזמן. החברה מבקשת "חמצן" מבעלי החוב ובתמורה מוכנה לפצות אותם, אך הויכוח הוא לגבי גובה התשלום.

קשה להעריך האם המיליטנטיות של המשקיעים באסיפות האג"ח תבוא לידי ביטוי גם ברגע האמת, כשיצטרכו להצביע האם לאשר את ההסדר - אך בינתיים סדרות האג"ח של אסים עלו בעשרות אחוזים בחודש האחרון. אופיר נאור, המייצג חלק ממחזיקי האג"ח, אמר היום ל"גלובס": "ההסדר לא יעבור לדעתי. דרשנו שורה ארוכה של שינויים, אך הוא לא נענה לדרישותינו".

היקף סדרה א' של האג"ח אסים הוא כ-100 מיליון שקל. בסוף חודש שעבר לא בוצע תשלום הקרן, אלא של הריבית בלבד - אך הכסף מופקד בנאמנות, ובמידה וההסדר לא יצא לפועל, התשלום יועבר מיידית למחזירי האג"ח.

אסים סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 25.5 מיליון שקל, ותזרים מזומנים שלילי של 3 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות השוטפות 26 מיליון שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-98 מיליון שקל.

עיקרי ההסדר המוצע הוא דחיית 80% מתשלום הקרן שהיה אמור להיות משולם בחודש מאי האחרון ובמאי 2010, ופריסתם על פני חמישה תשלומים שנתיים שווים מ-2011 עד לשנת 2015. הפיצוי למשקיעים בהגדלת הריבית השנתית מ-7.5% ל-13%, והריבית השוטפת תשולם כסדרה.

מחזיקי אג"ח א' של אסים יקבלו גם 10% ממניות החברה ללא תמורה, וכן הקצאה של אופציות ללא תמורה ל-5% ממניות החברה במחיר מימוש של 11 אגורות למניה. מחיר זה משקף לאסים שווי שוק של 40 מיליון שקל.

[לאתר האג"ח]