הרשת החברתית הגדולה ביותר בארה"ב: פייסבוק עקפה את מייספייס

חברת המחקר והמדידה ComScore: במאי ביקרו בפייסבוק כ-70.278 מיליון גולשים, בהשוואה ל-70.237 מיליון גולשים אמריקניים שנכנסו למייספייס ■ מארק צוקרברג יוצא למלחמה / טור- נועה פרג

זה היה די צפוי: הרשת החברתית פייסבוק הצליחה בחודש מאי לעקוף את מייספייס ולהפוך לרשת החברתית הגדולה ביותר בארה"ב - כך-על פי נתונים חדשים של חברת המחקר והמדידה ComScore. זאת - כשנה לאחר שהפכה לרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, עם מספר משתמשים שחוצה את ה-200 מיליון איש.

על-פי הנתונים, בחודש מאי ביקרו בפייסבוק כ-70.278 מיליון גולשים שונים מארה"ב, בהשוואה ל-70.237 מיליון גולשים אמריקניים שנכנסו למייספייס באותו החודש.

אמנם לא מדובר בפער משמעותי אלא בכמה עשרות אלפי גולשים שהכריעו את הכף, אבל העובדה שפייסבוק ממשיכה להפגין שיעורי צמיחה נאים - בעוד שמתחרתה נאבקת בהשפעות המיתון ונאלצת לפטר 30% מהעובדים - מעידה כי פער זה עשוי רק לגדול בחודשים הקרובים.

כך, לדוגמה, במאי 2008 מספר הביקורים במייספייס עמד על 73.7 מיליון - בעוד שפייסבוק נשרכה מאחור עם 35.6 מיליון ביקורים בלבד. מכאן עולה כי בשנה האחרונה פייסבוק זינקה בכ-97%, בעוד שמייספייס נחלשה ב-4.6%.