הסכם משמעותי לאופטיר: סיפקה לדויטשה בנק מערכת מתקדמת לניהול טרנזקציות עסקיות המוערך במיליוני דולרים

המערכת מיושמת בחטיבות המסחר והקמעונאות של הבנק ■ בעתיד, מתכנן דויטשה ליישם את הטכנולוגיה של אופטיר המכונה CoreFirst, גם בפעילות המט"ח, המהווה כ-40% מפעילות המט"ח בעולם

חברת הסטארט-אפ הישראלית, אופטיר מודיעה היום (ב') על הסכם משמעותי: סיפקה לדויטשה בנק מערכת מתקדמת לניהול טרנזקציות עסקיות. המערכת מיושמת בחטיבות המסחר והקמעונאות של הבנק. בעתיד, מתכנן דויטשה ליישם את הטכנולוגיה של אופטיר המכונה CoreFirst, גם בפעילות המט"ח, המהווה כ-40% מפעילות המט"ח בעולם.

על פי ההערכות, צפוי ההסכם עליו הודיעה החברה היום להיות גדול יותר מההסכם עליו הגיעה עם מורגן סטנלי בסוף מארס שהוערך בסך של 5-7 מיליון דולר. כשלאחריו חתמה על הסכם לאספקת מערכת לניהול עסקאות עם רשות מיסים במדינה אירופית ששמה לא נמסר, בהיקף של כ-4 מיליון דולר.

מערכת ה- CoreFirst של אופטיר מאפשרת לבנק לעקוב בזמן אמת אחר פעולות שמבצעים לקוחותיו במערכות המקוונות, לזהות ולפתור במהירות תקלות הנובעות מעומסים במערכות המחשוב. כמו-כן, המערכת של אופטיר מאפשרת לבנק להטמיע במהירות יישומים עסקיים חדשים ולהגדיל נפחי פעילות תוך שיפור רמות השירות וזמני התגובה מבלי להחליף את מערכות המחשוב הקיימות.

דויטשה בנק הוא אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם ומעסיק כיום יותר מ-80 אלף עובדים ב-72 מדינות.

נכון לעכשיו, מטפלת המערכת של אופטיר במאות אלפי טרזקציות בדקה ב-20 יישומים שונים שמספק דויטשה בנק ללקוחותיה. עם הכנסת המערכת גם לתשתית המט"ח של דויטשה, צפוי היקף הפעילות לגדול לכמה מיליוני טרנזקציות בדקה.

"לפני שבחרנו במערכת של אופטיר, השתמשנו בכמה כלים אחרים לצורך ניהול ומעקב אחר מערכות המחשוב שלנו, אך אלה לא סיפקו לנו שקיפות ברמת הטרנזקציה הבודדת", אמר ראש מערך התפעול בדויטשה בנק, מארק ארל. "לאחר שבחנו כמה פתרונות, מערכת ה-CoreFirst של אופטיר היתה היחידה שסיפקה לנו שקיפות מלאה של כל טרנזקציה עסקית ואפשרה לנו לחסוך כסף דקות ספורות לאחר התקנתה, באמצעות זיהוי מוקדם של טרנזקציות בעייתיות ומניעת תקלות, ובאמצעות הקצאה אפקטיבית יותר של משאבינו".

יו"ר ומנכ"ל אופטיר, ישראל מזין, אמר: "ארגונים גלובליים כמו דויטשה בנק מבינים כי מערכות המידע והטרנזקציות המבוצעות בהן מהוות גורם קריטי בהצלחה עסקית. המוצר שלנו, המשלב ניטור של כל טרנזקציה עם ראייה רוחבית מערכתית, מסייע לארגונים אלה לנצל טוב יותר את משאבי המחשוב העומדים לרשותם ולהפחית בהוצאות התפעול".
אופטיר.

אופטיר מספקת פתרונות תוכנה לניהול עומסים וטרנזקציות עסקיות במערכות מידע וניצול יעיל של משאבי מחשוב בארגונים. מוצר הדגל שפיתחה החברה, המכונה CoreFirst, מאפשר לארגונים למנוע תקלות במערכות המידע והמחשוב הנובעות משינויים תכופים בסוג ונפח השימוש ולשמור על רמות שירות גבוהות מבלי להחליף את המערכות הקיימות.

נזכיר כי החברה גייסה בספטמבר בשנה שעברה 65 מיליון דולר בו לקחה חלק גם מורגן סטנלי. החברה גייסה עד כה כ-116 מיליון דולר מהקרנות אינדקס הבריטית, פיטנגו, לייטספיד, כרמל וג'מיני הישראליות, קרן ההלוואות פלנוס וחברת סיסקו.

נציין כי שתי חברות ישראליות נוספות עוסקות בתחום ניהול הטרנזקציות: פרסייס וקורלסנס. בתחרות הסטארט אפ המבטיח בצפון אמריקה שנערכה לאחרונה ע"י המגזין "רד הרינג" נבחרה אופטיר כאחת משלוש חברות ישראליות לרשימת 100 הסטארט אפים המבטיחים של השנה יחד עם פרומיסק וקורליקס. בתחרות השתתפו כ-1,200 חברות, ביניהן בלטה השנה טוויטר. רשימת הזוכות בצפון אמריקה כללה בעבר בין היתר את גוגל, יאהו, סקייפ, נטסקייפ ו-YouTube.

אופטיר נבחרה כחברת הסטארט אפ המבטיחה של "גלובס" בשנת 2007, סיימה את שנת 2008 עם הכנסות בהיקף של כ-35 מיליון דולר. לאחר שבשנת 2007 היא רשמה הכנסות בהיקף של 20 מיליון דולר.