ירון זליכה מציע אלטרנטיבה: משמש כיו"ר של קרן קרדיט לישראל שהוקמה במטרה לספק הלוואות חוץ-בנקאיות לשכירים

תציע הלוואה של עד 100 אלף ש' שתאושר עקרונית תוך דקות ותהליך ההלוואה יושלם בלא יותר משלושה ימי עבודה ■ חזונה של הקרן הוא "להיות גורם דומיננטי הוגן והגון בשוק האשראי החוץ-בנקאי בארץ"

ד"ר ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי של מדינת ישראל, משמש בחודשים האחרונים כיו"ר הדירקטוריון של "קרן קרדיט לישראל" שהוקמה במטרה לספק הלוואות חוץ-בנקאיות למשקי בית. כאשר חזונה של הקרן הוא "להיות גורם דומיננטי הוגן והגון בשוק האשראי החוץ-בנקאי בארץ", והערכים המובילים את הקרן: מקצועיות בהתאמת כל הלוואה לצורכי הלקוח, שקיפות מוחלטת, הוגנות בתנאי ההלוואות, מצוינות בשירות.

הקרן הוקמה בכדי להתמודד עם מחנק האשראי בתחום מתן הלוואות לצריכה פרטית. הקרן מעמידה אשראי חוץ-בנקאי זמין, בתנאים נוחים ובעלות נמוכה לכל דורש. בנוסף, החברה מספקת שירותי השקעות ופתרונות אשראי לטיפול באוברדראפט. החברה פועלת בשיתוף עם מוסדות פיננסים מובילים בארץ ובעולם ותחת החוק להסדרת הלוואות חוץ-בנקאיות התשנ"ג, 1993. הקרן תיתן הלוואות עד סך של 100 אלף שקל, שיהיו מיועדות לשכירים ויינתנו למשך עד 48 חודשים, על פי בחינה פרטנית של מצב הלווה, כאשר הקרן מבטיחה לתת את ההלוואה תוך שלושה ימי עבודה, ואת האישור העקרוני יוכל המבקש לקבל תוך דקות ספורות, הן בטלפון והן באתר האינטרנט של הקרן.

באתר האינטרנט של הקרן נאמר: "אנו סבורים כי הלוואה הינה מוצר צריכה, אשר רכישתה אינה תלויה רק במצבו הכלכלי (השלילי) של האדם, אלא גם ברצונותיו הרגעיים, בחלומותיו וכדומה. המודל הכלכלי אותו פיתחנו מאפשר לנו להעריך בצורה מיטבית את יכולת ההחזר של הלווה ובכך להעניק לו מוצר המותאם במיוחד עבורו ועבור יכולת ההחזר שלו". הה

נזכיר כי זליכה הוא גם בעל אות אביר איכות השלטון ואות המופת של תנועת אומץ למינהל תקין. בעברו יו"ר הועדה להגברת התחרותיות הבנקאית במגזר הקמעונאי באמצעות בנק הדואר, חבר הועדה המייעצת לפיקוח על הבנקים. בנוסף ד"ר זליכה הינו מרצה בכיר וראש ההתמחות בחשבונאות בפקולטה למינהל עסקים בקריה האקדמית.

מנכ"ל הקרן הוא זיגי גוטוירט, מי שהיה בעבר מנכ"ל כלל לידרס מקבוצת כלל ביטוח חברה שעיקר עיסוקה מתן שירותים מתקדמים בתחום החיסכון ארוך הטווח. בנוסף היה מנהל שיווק של דולב חברה לביטוח בע"מ מקבוצת הפניקס הישראלי, בין היתר היה אמון על המצאת והחדרת ביטוח המשכנתאות לישראל ויישום תוכניות פנסיה משולבות.