הפרסומת המדוברת ביותר השבוע: הקמפיין האמריקני של CK קלווין קליין

Twisted Fly: למרות שמדובר בקמפיין חוצות שעלה רק בניו-יורק, הפרסומת של CK חוללה בישראל 56% מהיקף השיחה על פרסום ברשת

משהו על הפיכת העולם לכפר קטן אחד גם בתחום הפרסומות אפשר ללמוד השבוע מדירוג הפרסומות המדוברות ברשת, בו שניים מהמקומות בחמישייה אינם קמפיינים ישראלים ולא עלו כלל לאוויר בארץ.

בראש הדירוג, ובפער ניכר מהשאר, ממוקם קמפיין החוצות החדש של קלווין קליין "threesome", שעלה בסוהו בניו-יורק, וחולל 56% מהיקף השיחה ברשת הישראלית.

למקום השני, עם 9% מהיקף השיחה, הגיע הקמפיין של הבנק הבינלאומי, וצמוד אחריו, עם 8% מהיקף השיחה הקמפיין של משרד הבריאות.

על המקום הרביעי מתחרות, תרתי-משמע, yes ו-HOT - כל אחת עם 4% מהיקף השיחה ברשת. על המקום החמישי מתחרים שני קמפיינים, כל אחד עם 3% מהיקף השיחה ברשת: קמפיין לעידוד שתיית מי ברז שעלה באיטליה, והקמפיין לרשת סופר-פארם.

בקמפיין החוצות של קלווין קליין מצולמים 3 גברים ואישה אחת, כששלושה מהם מתגפפים על הספה בלובשם מכנסי ג'ינס בלבד, ואילו הרביעי מתערטל על הרצפה לבדו. השיחה על הקמפיין סבה על 3 נושאים: הקמפיין עצמו (73% מהשיחה), תגובות האמריקאים לקמפיין (19%), והמותג קלווין קליין ואיכות הבגדים שלו (8%).

בתוך השיחות שנסובו על הקמפיין עצמו, הנושא המרכזי היה מידת הפרובוקציה הטמונה בו (51%). כשליש מהדנים בכך סברו כי הפרובוקציה זולה, רדודה ושטחית; שליש אחר סבר כי הפרובוקציה עשתה את שלה וגרמה לדיבור על הקמפיין, והשליש האחרון סבר כי מדובר במהומה על לא מאומה.

נושא נוסף שעלה לדיון הוא ההחלטה ללהק בפרסומת 3 גברים ואישה אחת. כ-80% מהעוסקים בסוגיה זו - גברים בעיקר - ציינו כי היו מעדיפים לראות את הסצנה המצולמת בקאסט של 3 נשים וגבר אחד.

הנושא השני שעלה לדיון הוא תגובתם של האמריקאים לקמפיין. מסתבר כי בניו-יורק עוררה הפרסומת זעם בקרב קהלים שונים, והישראלים התייחסו לעובדה זו.

הנושא השלישי שעלה לדיון, וחולל 8% מהיקף השיחה, התייחס באופן ספציפי לאיכות הבגדים המיוצרים על-ידי קלווין קליין.

פרסומות