בריטיש ישראל במו"מ למכירת מתחם YES בכפר-סבא לסלע קפיטל

שווי הנכס מוערך ב-70 מיליון שקל ■ יו"ר סלע קפיטל הוא שמואל סלבין ■ המתחם כולל שני בנייני משרדים בשטח כולל של כ-8,400 מ"ר

בריטיש ישראל , בניהולו של עמיר בירם, מנהלת משא ומתן למכירת מתחם yes בכפר סבא לקרן הריט סלע קפיטל נדל"ן, כך נודע ל"גלובס". שוויו של הנכס בספרים, כפי שעולה מהדו"חות הכספיים של בריטיש ישראל ל-2008, מוערך בכ-70 מיליון שקל.

קרן סלע קפיטל נדל"ן, בניהולם של אבי בן-חמו ויצחק סלע, הוקמה ביוני 2007. מרבית בעלי המניות הם גופים מוסדיים כמו קופות גמל, קרנות פנסיה ובנקים. יו"ר סלע קפיטל הוא מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין.

מתחם yes קרוי כך משום שהוא מושכר לחברת הטלוויזיה בלוויין. אולם שמו המקורי של המתחם הוא אזורי שוער והוא נמצא בחלקו הצפוני של אזור התעשייה בכפר סבא. בריטיש ישראל מחזיקה במתחם באמצעות החברה בת אזורי שוער בע"מ.

המתחם כולל שני בנייני משרדים בני ארבע קומות בשטח כולל של כ-8,400 מ"ר מעל מרתפי חנייה הכוללים 149 מקומות חנייה וכן שטחי חנייה לא מקורים. המתחם מושכר במלואו לחברת yes לתקופה של 10 שנים, שאמורה להסתיים בסוף אוקטובר 2014. ב-2008 דמי השכירות עמדו על 62.4 שקל למ"ר לחודש.

באזור התעשייה יושבים גם המשרדים של אורעד תוכנה, משרדי חברות ביוטכנולוגיה והקרקע שרכש בשנה שעברה ממציא הדיסק און קי והמודו, דב מורן, לצורך הקמת מתחם המשרדים של חברת מודו.

בתחילת החודש דיווחה בריטיש ישראל, בשליטתו של ליאו נואי, כי היא מנהלת מגעים לרכישת אירוס הגלבוע שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה במתחם איקאה במעוין שורק בראשון לציון.

בשבוע שעבר הושלמה עסקת המיזוג של טמרס נדל"ן, בבעלותו של איש העסקים היהודי פויו זבלודוביץ', לתוך פעילות בריטיש ישראל. בבעלותה של טמרס נדל"ן פארקי היי-טק ביוקנעם ובטירת כרמל בהיקף של 87 אלף מ"ר.

מבריטיש ישראל לא נמסרה תגובה. בסלע קפיטל מסרו כי הנושא במשא ומתן ראשוני וכי טרם נחתם הסכם.