ביהמ"ש המחוזי בחיפה סלל את הדרך לאישור רכישת עוף העמק ע"י רמי לוי ועמיר שיווק

דחה את העתירה שהגישו משקי עמק יזרעאל נגד הרכישה ■ כזכור, משקי עמק יזרעאל הגישו הצעה גבוהה מזו של לוי אחרי שהסתיימה ההתמחרות ■ ביהמ"ש: "בקבלת הצעות מאוחרות כאלה יש מידה מסוימת של חוסר הגינות"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (ג') את העתירה שהגישו משקי עמק יזרעאל כנגד רכישת עוף העמק על-ידי רמי לוי וחברת עמיר שיווק , ואף ביקר את ההתנהלות של העותרים בפרשה. בכך סלל בית המשפט את הדרך לאישור העסקה המקורית, שתבטיח לנושים של המשחטה (בהם משקי עמק יזרעאל) 13 מיליון שקל.

בית המשפט קבע כי משקי עמק יזרעאל הסכימו מהשלב הראשון להליך הפירוק, תוך שהם מודעים לכך שרשם האגודות השיתופיות מעניק עדיפות להצעה שתבטיח את הפעלת המשחטה כ"עסק חי", יחד עם ההבטחה להעסיק לפחות חלק מהעובדים. ולמרות זאת, כך נאמר בפסיקה, משקי עמק יזרעאל בחרו להגיש הצעה גבוהה מזו של רמי לוי אחרי שכבר הסתיים הליך ההתמחרות, כאשר מדובר בהצעה נדל"נית שאינה כוללת את הפעלת המשחטה או את העסקת העובדים.

"יש בקבלת הצעות מאוחרות כאלה מידה מסוימת של חוסר הגינות כלפי מי שהגישו הצעותיהם במועד, והיא אף יכולה לגרום, בסופו של יום, להרתעת מציעים פוטנציאליים מלקחת חלק בהליכי מכר כגון אלה", קבע השופט עדי זרנקין.

עוד קבע השופט כי פער של 3 מיליון שקל בין ההצעה של לוי לבין ההצעה הגבוהה שהציגו משקי עמק יזראעל אינו משמעותי מספיק בכדי לשנות את קביעת רשם האגודות, שהעדיף את ההצעה שמבטיחה את העסקת חלק מהעובדים.

בהסתדרות בירכו היום על החלטת בית המשפט, והביעו תקווה כי כעת אכן תיסלל הדרך לאישור מהיר של העסקה עם רמי לוי.

נזכיר כי לוי הסכים לחתום על הסכם קיבוצי שיבטיח את העסקתם של 50 עובדים, שהיו מאוגדים בהסתדרות לפני הליך הפירוק. העסקתם של כ-170 העובדים הנותרים אינה מובטחת, והם ככל הנראה לא ייקלטו מחדש.