באקסלנס ממליצים "קנייה" על גזית גלוב: "השוק מתמחר מכפיל FFO נמוך לנכסים הפרטיים"

מחיר היעד של טרנס קלינגמן הוא 28 שקל, פרמיה של 30.6% על שער הפתיחה של המניה ■ "אין הצדקה למכפיל כל כך נמוך למרכזים רפואיים, דיור מוגן ומרכזים מסחריים בישראל, ארה"ב ובגרמניה"

האנליסט טרנס קלינגמן מבית ההשקעות אקסלנס נדרשת הבוקר (ד') לסוגיית חלוקת הדיבידנד בעין של גזית אמריקה לבעלי המניות של FCR . האחרונה היא הזרוע הציבורית של חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב בקנדה (נסחרת בבורסה בטורונטו), וגזית אמריקה היא החברה הפרטית באמצעותה היא מחזיקה את מניותיה בקרן הריט האמריקנית Equity 1 , שלכשעצמה מהווה חברה בת של גזית גלוב. בדרך, מתכוונת FCR ליצוק לתוך גזית אמריקה נכסי מרכזים רפואיים ולרשות את מניותיה למסחר בקנדה גם כן.

קלינגמן ממליץ על גזית גלוב "קנייה" במחיר יעד של 29 שקל, פרמיה של 30.6% על שער הפתיחה של המניה הבוקר במסחר בבורסה בתל-אביב. פוטניאל העלייה במניה, הוא מודה, מוגבל - אם לוקחים בחשבון הערכת שווי נכסי נקי (NAV) לנכסים: "המנייה נסחרת לכאורה בפרמייה של 8% על שווי ה-NAV", הוא מציין.

אבל, וזה אבל גדול, מבחינתו של האנליסט, כדאי להסתכל על ה-FFO, תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בניכוי שינויים בהון חוזר, אשר משמש כאינדיקטור חלופי לרווח הנקי כשמדובר בחברות נדל"ן. לטענתו, מכפיל ה-FFO בנכסים הפרטיים (כלומר, לא בחברות הצבנות הציבוריות) מאוד אטרקטיבי.

"לדעתנו, אין הצדקה למכפיל FFO כל כך נמוך לפעילויות הפרטיות הכוללות בין היתר מרכזים רפואיים ודיור מוגן בארה"ב ומרכזים מסחריים בישראל ובגרמניה - רובם ככולם נכסםי סולידיים עם תזרים יציב". הכוונה היא למכפיל של 1.6 בלבד על ה-FFO לעומת מכפילים גבוהים הרבה יותר (9-11) לחברות הציבוריות. על בסיס מכפיל 7.5 ל-FFO של הנכסים הפרטיים, נוקב קלינגמן בהמלצה ובמחיר היעד האמורים, אך "אנחנו ערים לעובדה שרוב השוק עדיין עובד לפי מודל ה-NAV, כך שקשה לראות את המניה מגיעה למחיר היעד שלנו בטווח הקצר", הוא מסכם.

גזית גלוב